2012-05-25, 02:24
Medlem
Vill börja med att säga att jag vet att liknande tråd finns... Men den har inte varit aktiv på 5 år!

Jag får kortison dropp utspritt på 3 dagar, sista dagen som är imorgon har jag planerat att röka på, någon som testat röka efter sån behandling eller?
Ska kanske tillägga att första dagen fick jag 260ml, idag 120~ish och imorgon har jag ingen koll på hur mycke de blir.
Gött om nån har info på detta... Peace

Är ovan flashbackare märkte att frågan i andra tråden bumpade upp den, ta gärna bort denna tråden // haxxorcisten
Senast redigerad av Haxxorcisten 2012-05-25 kl. 02:35.
Citera
2012-05-25, 07:49
Medlem
Är det Kortison mot eksem? Jag har själv experimenterat med extremt höga doser av cannabis tillsammans med Kortison i försök att dämpa klåda och smärta vid mina perioder. Då jag lider av en extrem och ärftlig form av Atopiskt eksem, river jag sönder min hud såpass mycket att jag fläckvis får klåda som resulterar i köttsår stora som knytnävar. Jag själv har aldrig tagit emot Kortison i droppform, men har använt väldigt starka salvor (Klass IV), UV behand, och diverse annat tillsammans med THC. Såvitt Jag vet finns inga negativa effekter av användning av THC tillsammans med Kortisonpreparat. Tvärtom har det hjälpt mig något oerhört, både till natten när jag ska sova, samt för att stilla klåda och lugna nerverna. Men jag kan faktiskt inte svara på om det KAN finnas några risker/faror med att inta THC tillsammans med Kortison, det har för mig fungerat helt utan biverkningar eller negativa effekter. Vad du än gör, avslöja ALDRIG för din läkare att du använder Cannabis för att självmedicinera. I Sverige är ju nämligen THC narkotikaklassat och går därför inte att bruka(självmedicinera), bara missbruka... Så har du frågor tycker jag du ska försöka få kontakt med nån Amerikansk läkare som arbetar med medicinal marijuana, och kolla med bieffekter,risker osv när du blandar THC/Kortison. Det är högst olyckligt, närapå tragiskt att Läkemedelsverket inte vill godkänna Cannabis som ett fungerande läkemedel i Sverige.
Må väl!
Qko
Citera
2012-05-25, 08:21
Medlem
Nja, det är inte mot exem, troligtvis har jag en inflamation på syn nerven. Har iofs läst lite på andra
Sidor på interwebben där folk blandat betydligt fler mediciner som jag misstänker är starkare (då killen hade leukemi) kanske bara ska ta de lite chill i början och känna efter?

Fick du dropp mot ditt exem eller fick du det i form av salva/tabletter? Kan tänka mig att det faktiskt är markant skillnad beroende på hur man fått skiten i sig. Och nä självklart tänker jag inte rådfråga min läkare, det känns ytterst korkat! Dock har väll läkare även tystnadsplikt om sådanna här saker? Och för att Förtydliga igen! Jag tänker INTE rådfråga läkaren.

Tack som fan för att du tog dig tid att svara!
Peace// Haxxorcisten
Citera
2012-05-27, 01:03
Medlem
Hur har det gått? Fick du önskad effekt av blandningen Thc/Kortison? Har det gått bra med din Kortisonbehandling i övrigt?
Må väl!
Qko
Citera
2012-05-27, 01:06
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qko
Hur har det gått? Fick du önskad effekt av blandningen Thc/Kortison? Har det gått bra med din Kortisonbehandling i övrigt?
Må väl!
Qko

Charmen med cannabis är att det kan nästan blandas med alla mediciner som finns. Blir det någon negativ reaktion så handlar det om små nästan obetydliga reaktioner. Kör på vetja.
Edit: Dessutom vet du väl att kortison är något som redan finns naturligt i kroppen?
Du behöver inte oroa dig.
Senast redigerad av Peyz 2012-05-27 kl. 01:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in