Citat:
Ursprungligen postat av club01
Så bilhandlaren skall lida för att kunden köpt en dålig bil som han ej är nöjd med.
Nu är säkert hälften av felen äkta fel då dom har en hel del problem med vissa måndagsex. Men speciellt för BARA Kia kunder är att dom hittar så extremt mycket helt obefintliga fel som är omöjliga att hitta på verkstaden och även när kunden försöker visa felen. Då är det jävligt svårt att göra något åt dom också. Skulle man få för Kia så kunde man ju byta hela bilen men så är ju inte fallet. Är man så missnöjd så får man gå direkt till Kia och inte verkstan då dom inte byggt bilen.
Orginalstereon är kass i Kia och inte mycket att göra åt. Spelar nog ingen roll hur många stereos du får på garantin så kommer du fortfarande ha problem. Tjutande bromsar är också ett vanligt problem. Samma där nya bromsar och samma problem kommer återkomma.
Klen spolarvätskepump är det på alla. Är sådana munnstycken också som bara skall spraya rutan lite fint. Finns ingen högtrycksspolning för strålkastarna heller.
Rutan vet jag inte riktigt vad du menar med men ett vanligt problem som nästan alla kunder lämnar in för är glappande eller skrammlande ruta. Detta beror inte på något fel utan för att rutan endast sitter med ett fäste i mitten istället för två fästen som håller rutan still och rak. Detta fel kan man ju direkt dra till "man får vad man betalar för"
Kopplingscylinder har dom haft problem med så knäppande ljud skall man nog få en ny cylinder eller åtgärdat.
Möjligt att Kia ägare "hittar" på problem men jag kan beta av förklaringar på mina fel. efter att ha varit hos verkstaden och förklarat hur jag känner så känns det lite bättre och sakerna ska givetvis åtgärdas och jag får hoppas på att det blir mindre krångel i framtiden. Dock skulle jag vilja ha en ursäkt när det gäller Abs och EPS felet som jag själv fick söka upp orsaken till på internet efter att dom hade bytt samma givare 2 gånger och rivit den 1 gång. Jag tycker inte att det ska behöva vara så men dom anser att dom va jätteduktiga som bytte ut rätt del tillslut.
Abs kontakt glapp - kontakt bytt och verkar nu funka
Kopplingen klonkar - det ska dom kolla upp
Tappar radiokanaler - ny stereo beställd. Möjligt att dom är kass . Men ska väll endå kunna behållarn en kanal när man lyssnar på den ?
Klen spolarvätske pump - ska rensa spolarmunstycken och se om de blir bättre
Bromsarna viner - verkar jag få leva med
Ratten knakar - den kan jag ta på man får vad man betalar för kontot
Sättningar i rutan som har spruckit - sprickan har börjat precis vid taket och inget stenskott syns , täcks inte av garanti
Tjuvdrar ström ?( elhissarna fick nollställas p.g.a att strömmen dragit ur till låga nivåer ,normalt?) - hänt ett par ggr , så kanske inte är hela världen
Tidigare fel:
Ljudvolym på ratt trasig - utbytt
Vindrutetorkare fastnar halvvägs ner på rutan - hade hoppat ett par steg i splincen
Svårt att få i backen (fortfarande så ibland) - la i någon sorts bricka
Tändningslåset frös - tändningslåset smörjt med vattenbaserad pasta vid montering
Usb glappar - tar inte emot enheter
Edit * Abs och Esp fel - Abs givare bytt 2 gånger och riven en för att kolla så de inte va något fel på monteringen . Det var styrboxen som var trasig