2012-05-24, 22:03
Medlem
wastedandlazys avatar
Funderar på att sälja mitt hus i Malmö eftersom jag har dubbelt boende just nu och funderar febrilt.

I sthlm har jag hört att det fortfarande är mkt budgivning, i gbg vet jag inte men häråt får man nästan räkna med att sälja till utgångspris eller mindre medan man hoppas på budgivning, därför gäller det att sätta rätt pris. Dessutom blir d snart sommardött. Om man hoppas att det blir bättre efter sommaren är det väl egentligen lika bra att sälja omedelbart nu?
Har ingen konkret frågeställning, skulle vilja höra lite funderingar kring tanken att sälja innan sommaren. Mod, BH&T?
Ngn som sitter i samma sits?
Citera
2012-05-25, 01:34
Medlem
BaLLs avatar
läste någonstans att bostadspriserna hade sänkts med 10 procent på en inte allt för lång tidsperiod. Sen måste du ha i åtanke alla våldsbrott som har åstadkommit de senaste åren, Malmö är väll knappast en idyllisk plats för barnfamiljen antar jag.

Men det är bara vad jag läst, har aldrig i hela mitt liv varit i Malmö vad jag mins
Citera
2012-05-25, 06:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
läste någonstans att bostadspriserna hade sänkts med 10 procent på en inte allt för lång tidsperiod. Sen måste du ha i åtanke alla våldsbrott som har åstadkommit de senaste åren, Malmö är väll knappast en idyllisk plats för barnfamiljen antar jag.

Men det är bara vad jag läst, har aldrig i hela mitt liv varit i Malmö vad jag mins

här kommer en sida där man snabbt ser vad villor i olika områden har sålts för

http://www.booli.se/salda/
Citera
2012-05-25, 08:32
Medlem
Ta vad du kan i Malmö. Det kommer bara bli värre där.
Citera
2012-05-25, 10:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coupas
Ta vad du kan i Malmö. Det kommer bara bli värre där.

Malmö är en ganska stor stad med lokala problem. Det betyder inte att hela Malmö är dåligt. Tvärtom finns det trevliga områden i Malmös närhet med mycket villor, där folk gärna bosätter sig och lever väl.

Du kan ju ta en titt på villor i exempelvis Vellinge kommun. Är det så hemskt att bo där? Nä jag tror inte det va... Priserna är ju därefter.
Citera
2012-05-26, 17:42
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Malmö är en ganska stor stad med lokala problem. Det betyder inte att hela Malmö är dåligt. Tvärtom finns det trevliga områden i Malmös närhet med mycket villor, där folk gärna bosätter sig och lever väl.

Du kan ju ta en titt på villor i exempelvis Vellinge kommun. Är det så hemskt att bo där? Nä jag tror inte det va... Priserna är ju därefter.

Så Malmö har lokala problem? Och därför måste du lämna kommunen (där det bara handlar om lokala problem) för att ge exempel på bättre bostadsområden.
Sant, vellinge är trevligt idag men kommer oundvikligen att dras med ner i skiten
Citera
2012-05-26, 18:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Så Malmö har lokala problem? Och därför måste du lämna kommunen (där det bara handlar om lokala problem) för att ge exempel på bättre bostadsområden.
Sant, vellinge är trevligt idag men kommer oundvikligen att dras med ner i skiten

Man kan bo i Malmö också. Det finns bra områden även i Malmö förstås. Limhamn, Ön och Västra Hamnen är inte så dåligt.

Varför skulle Vellinge "dras med ner i skiten"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in