2012-05-24, 16:44
Medlem
Fripp123s avatar
Jag har betsämt mig för att köpa en del nya möbler och vill inte köpa en massa IKEA, dock vill jag köpa ganska prisvärda och snygga möbler
Är det någon som har ett bra förslag på var man kan köpa? Online, offline eller från utomlands har ingen betydelse.
Citera
2012-05-24, 16:47
Medlem
Milamis avatar
jysk har ju någon snygg möbel då och då...
Citera
2012-05-24, 17:10
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fripp123
Jag har betsämt mig för att köpa en del nya möbler och vill inte köpa en massa IKEA, dock vill jag köpa ganska prisvärda och snygga möbler
Är det någon som har ett bra förslag på var man kan köpa? Online, offline eller från utomlands har ingen betydelse.

Denmark has a great tradition when it comes to furniture. I can't recommend any particaular store, but I'm sure you can find one online that ships to Sweden.
Citera
2012-05-24, 19:30
Medlem
Snurrens avatar
Omöjlig fråga att svara på, du får väl plocka lite här och lite där... kolla inredningstidningar för tips och länkar. Expressens "Leva & Bo" är faktiskt inte så pjåkig, men det beror ju på vilket tema dom har för veckan. Annars får du väl googla på varje möbel... Notera att Blocket har en hel del annonser från butiker så där kan du söka även nya möbler.
Citera
2012-05-25, 09:58
Medlem
rosamannens avatar
Dansk design är något i särklass, tycker jag. Är du intresserad av prisvärd sådan, kan du med fördel kika in på www.ilva.se.
Citera
2012-05-25, 11:12
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosamannen
Dansk design är något i särklass, tycker jag. Är du intresserad av prisvärd sådan, kan du med fördel kika in på www.ilva.se.

De har ju mest plankat ikea.

Detta är fan exakt en kopia av ikea expedit med hjul på och saftigare prislapp http://shop.ilva.se/produkt/64101117...ng&webgroupid=
Citera
2012-05-25, 11:16
Medlem
smacky1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster

Detta är fan exakt en kopia av ikea expedit med hjul på och saftigare prislapp http://shop.ilva.se/produkt/64101117...ng&webgroupid=
bara jag som tycker även sidan är ganska lik ikea?
Citera
2012-05-25, 13:59
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster

Visst, det är en produkt som är snarlik. Du kan säkert hitta fler hos andra möbelföretag.

Nu efterfrågades snygga och prisvärda möbler. Och när det gäller kvaliteten misstänker jag att Ilva är snäppet bättre än Ikea. Men jag kanske ska låta det vara osagt. Jag har bara varit inne i ett Ilva-varuhus en gång och det var i alla fall mitt intryck.

Vad jag menar är att om jag skulle köpa en snyggare möbel till lågt pris, misstänker jag att sannolikheten är större att jag hittar den på Ilva än på Ikea. Funderade faktiskt på ett matbord från Ilva en gång, medan jag har aldrig sett ett matbord jag tyckt var snyggt på Ikea.

Citat:
Ursprungligen postat av smacky1234
bara jag som tycker även sidan är ganska lik ikea?

Det tycker inte jag. Men visst, loggan uppe till vänster och sökruta i mitten upptill.
Båda har bild på utemöbler på förstasidan. Säsongsberoende, men ändå.

Å andra sidan jobbar jag med web, så jag kanske ser skillnaderna på ett annat sätt.

Men vi kanske borde be TS om mer info. Vad menas med "prisvärda" möbler. De möbler jag köper kostar en hel del, men å andra sidan räknar jag med att inte behöva köpa en ny soffa på minst 20 år.
Senast redigerad av rosamannen 2012-05-25 kl. 14:05.
Citera
2012-05-25, 15:06
Medlem
Fripp123s avatar
Jag tycker Ilva är bra mycket bättre än Ikea, tack för tipset!
Tyvärr ligger det bara i Malmö och jag är sällan där, men det får kanske bli en lite roadtrip.
Man kanske kan åka över till Danmark oxå, nån som har en aning om de skeppar från Danmark till Sverige och om kostnaden är större än den inom Sverige?
Citera
2012-05-25, 22:22
Avstängd
kurt-sunes avatar
Ilva gör mycket bra kopior på designmöbler. Det kan jag verkligen rekommendera. Annars tycker jag att man kan plocka ut någora enstaka möbler även från IKEA. Så hemskt är det inte.

Hoppar man upp lite i pris är det ändå snygga och funktionella möbler. Själv har jag köpt en skrivbord som jag är mycket nöjd med som heter Bestå BURS för ca 2500 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in