Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Om jag vore du så skulle jag vara ärlig med att det är ett svartkontrakt när du pratar med soc.
De lär ha hört det förr, och det är ju inte något ovanligt i dagens sammhälle.
Jag menar, om det vore vitt kontrakt så finns det ju ingen anledning för dem att inte dubbelkolla så att säga?
Det är nog den rätta vägen att gå. Nu tvingas jag dessutom vara ärlig mot min hyresvärd. Vi skrev kontraktet i tisdags och jag lovade högtidligt att jag hade fast inkomst och ordnad ekonomi. Jag avskyr att ljuga, det slår alltid tillbaka på ett eller annat sätt. I detta fall genom att telefonen ringde i morse, jag svarar och får förklarat för mig att de ringer från ett bemanningsföretag som vill erbjuda mig gratis jobbcoach eftersom jag tydligen har min profil hos dem. Jag svarar att jag är i kontakt med arbetsförmedlingen och har tillgång till en sådan via dem ifall jag skulle behöva en. Mellan två andetag hintar han om ett namn som ringer vagt bekant men jag tänker inte mer på den saken och samtalet avslutas med en rad korta artighetsfraser. Och nu, bara för en timma sedan, ögnar jag igenom kontraktet och polletten faller ner. FAN I HELVETTE! Namnet han hintade om tillhör min hyresvärd och det går upp för mig att det var hennes pojkvän som ringde och testade mig. Känner mig så jävla ägd alltså. Nu är det bara att bita i det sura äpplet, ringa upp hyresvärlden och lägga korten på bordet. Vilken jävla pärs alltså.