Citat:
Ursprungligen postat av Waxific
Är det någon fara med att ha en sådan, sålänge man inte riskerar större ekonomiska summor eller liknande för honom/henne?
Vännen jag talar om är störtskön att vara med, men eftersom jag misstänker starkt att denna lider av psykopati (eller stark narcissism i kombination med något annat) så är jag samtidigt lite tveksam på vad denne vill ha ut av vår relation.
Så, har jag någon anledning att dumpa denne som vän bara på grund av detta, eller är det OK att vänta tills h*n faktiskt ber om att få låna 20000 på mitt konto eller gör något dramatiskt för att försämra mitt liv? Vet inte hur h*n skulle lyckas med det. Hur går psykopater tillväga egentligen?
Du kan vara vän med en psykopat, men en psykopat kan inte vara vän tillbaka därför dom har knappt någon aktivitet i frontalloben.
En psykopat andvänder andra delar av hjärnan för att guida sig fram genom vardagen, dom lär sig tex vad vissa ansiktsuttryck betyder på ytan och handlar därefter men en psykopat kan aldrig förstå dom i grunden, och just därför uppträder dom manipulativt som en konsekvens.
Eftersom deras frontallobar är döda så är dom också rastlösa och impulsiva, och är han en tvättäkta psykopat så är du enbart ett tidsfördriv.
http://www.youtube.com/watch?v=oaTfdKYbudk