http://www.psykopat.se/narcissist.php <- Denhär beskrivningen stämmer väldigt bra in på honom. Det roliga är att han faktiskt ofta försöker "skydda" mig också under hans personlighet på nåt konstigt vis.
Svårt att förklara. Men tänk er att någon skryter om hur mycket de tar i bänkpress, då känner jag (som är förhållandevis normal) att de kan få den stunden i glansen, jag behöver inte säga något. Men då tycker han (min polare) om att lägga in "Jo, men *****(jag) tar tjugo kilo mer än det när han tränar, eller hur ****(jag)?"
Likadant om vi är påväg på en hemmafest så säger han ofta "Jag och ****(jag) kommer ju få alla brudar, så ni andra kan ju dra hem direkt!", precis som om han även försöker ge mig någon sorts bekräftelse i gruppen.
Om vi skulle utgå från att han är narcissist, vore det inte rimligt att han isåfall gör detta för att höja min status, och därmed även höja sig egen eftersom han umgås såpass mycket med mig?
Dock är inte allt om narcissister klockrent, t.ex. så har han ingen förkärlek till speglar, han är inte fast i sitt utseende direkt även om han har ett jävligt bra självförtroende gällande det. Fortfarande stämmer nog psykopatbeskrivningen nästan bättre in på honom.