2012-05-24, 06:08
Medlem
Hr ger vi exempel p feminismens hyckleri.
Jag brjar.

Feministen vill ha jmlikhet, klagar p att gentlemannen r dd.

Feministen tycker sexism r fel, skriver nedvrderande/sexistiska saker om mn.

Mn dr nstan 10 r fre kvinnorna, feministen krver bttre sjukvrd fr kvinnor.

Feministen klagar p gubbar som ker p sexresor till Thailand, ker sjlv till Gambia p "krleksresa".

Feministen tycker 100% mn r ojmstllt, feministen tycker 100% kvinnor r jmstllt.

Kr hrt!
Citera
2012-05-24, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baldersnas
Jag brjar.

Feministen klagar p gubbar som ker p sexresor till Thailand, ker sjlv till Gambia p "krleksresa".

Kr hrt!

Feministerna vill ha kvotering.

Det r nstan ljligt att se smflickor p lite drygt en och en halv meter gr runt i polisuniform.

Bara fr att man vill kvotera in kvinnor bland brandmnnen s blir inte slangarna lttare.

Kvotering r vansinne. Bste man ska ha jobbet, ven om det rkar vara en kvinna...

.
Citera
2012-05-24, 07:55
Avstngd
micro113s avatar
Citat:
Jag brjar.

Det finns ingen som helst motsgelse i att vilja ha jmlikhet och samtidigt vilja bli behandlad med respekt - tvrtom faktiskt. Man mste vara bra korkad om man inbillar sig att jmlika villkor innebr att mn skall stvla kvinnor p ett stt som de aldrig skulle behandla varandra p.

Normal artighet r allts ett grundkrav oavsett kn.

Citat:
Ett mycket konstigt pstende om man inte samtidigt exemplifierar vad man menar med "sexism" och visar var feminister skulle behandla mn i text p motsvarande stt som samma feminister anklagar mn fr att behandla kvinnor i text.

Citat:
Det r inte tio r skillnad mellan mn och kvinnor, det var ca fyra r 2011 - en siffra som hela tiden sjunker dessutom.
Dremot r fortfarande de flesta mediciner och behandlingsmetoder i grunden framforskade utifrn mns problematik och utprovade p mn fr att sedan med tiden anpassas efter kvinnor, istllet fr att direkt utg frn kvinnors sjukdomsbild och fysiska frutsttningar. Det r sjlvklart att man puschar fr att sjuka kvinnor skall f behandling och medicin utforskad fr kvinnors speciella frutsttningar -- och inte som en biprodukt till behandlingsmetoder framtagna fr mn.

Citat:
Feminister? Visa grna belgg fr att;

1) Det r feminister som klagar p mns sexresor till Thailand. Jag vill hvda att det r bde mn och kvinnor generellt som finner utnyttjandet av mnniskor i andra delar av vrlden opassande och osmakligt.

2) Det r feminister som ker till Gambia, samt det r samma feminister som du pstr klagar p mn som ker till Thailand.

Det uppstr nmligen ingen som helst dubbelmoral om person A klagar p Thailandresor samtidigt som person B tycker hela grejen r okej och ker till Gambia. Det du skall visa fr att f rtt r sledes att "feminister" str fr den hvdade dubbelmoralen. Annars faller ditt resonemang.

Citat:
Sger vem d? Du?
Mig veterligen lobbar man hrt fr fler mn inom en rad omrden -- att sedan mnnen i stor utstrckning r ovilliga att ta sig an dessa omrde och kallar dem fr "kvinnans" sger vl en hel del om var vi befinner oss i praktiken nr det gller just jmstlldhet.
Citera
2012-05-24, 08:23
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Jag brjar.

Kr hrt!

Difficult to argue here, 'cause I totally agree with everything. Maybe it's a result of group thinking, envy, feeling inferior and so on?
Citera
2012-05-24, 11:10
Medlem
ayayeyeys avatar
Citat:
Jag brjar.

Kr hrt!

En djvligt bra trd, du har ftt med ngra av de mest klassiska motsgelserna, som man ser prov p dagligen.

Speciellt 1:an och 2:an.

En klassiker r en slidel som tycker att mn som vill ha vackra fina mjuka tjejer, allts traditionellt kvinnliga kvinnor r mansgrisar, medan hon sjlv nsta sekund inte tvekar att gra narr av mn som inte passar in i den traditionella mansrollen. Och nr det vl kommer till kritan, r hon sjlv attraherad av en traditionellt manlig man.
Det r ngot jag retat mig otroligt mycket p under rens lopp. Det hnder varje dag, varje minut.
Citera
2012-05-24, 17:47
Medlem
Detvardsjlvas avatar
Mn r mer utsatta fr vld n kvinnor, nd krver feministerna sjlvfrsvarskurser endast fr tjejer i skolan.
Citera
2012-05-25, 11:04
Medlem
ayayeyeys avatar
feministen klagar p mn, men gr allt fr att efterlikna mn...
Citera
2012-05-25, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Mn r mer utsatta fr vld n kvinnor, nd krver feministerna sjlvfrsvarskurser endast fr tjejer i skolan.

Men det r inte frvnande d feminister r s engda att man tror dom r delvis blinda!

Manshatare som inte blev klmda p smtuttarna i mellanstadiet..

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in