2012-05-23, 21:04
Medlem
CandyRains avatar
Det känner jag, utan att tänka på det, Jag har provat Pilum, Mylan, Stada och jag TROR en till, typ Novum kanske?
Men nu har jag tagit en halv STADA, har samma verklighetskänsla som nyss när jag var sugen, men det känns liksom annorlunda.
Jag lovar, Mylan är på ett annat sätt?
Och kom ihåg, tråden handlar inte om er svartsjuka att jag kan hantera saker och funka på en halv (åt nyss till och med! ) den handlar om att någon ska förklara vad som är skillnaden,för jag känner att det är en skillnad, jag ljuger inte!?

Citat:
CandyRain´s Recension: Pilum är bäst i verkan och sötast namn, STADA är fulast och Mylan är bäst designad.
Citera
2012-05-23, 21:07
Medlem
Adiemuss avatar
Alltså det ska ju inte vara någon skillnad emellan märkena. Det skulle ju kunna vara en placebo- effekt. Eller vad tror du?
Citera
2012-05-23, 21:09
Medlem
CandyRains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiemus
Alltså det ska ju inte vara någon skillnad emellan märkena. Det skulle ju kunna vara en placebo- effekt.

Men jag sa ju att jag inte tänker på det, om mitt undermedvetna var så extremt smart och snällt hade jag väl kunnat ta p-piller och föreställt mig att det var nåt lugnande, så blev det????

edit efter ditt edit : Jag vet inte vad jag tror, men isåfall är Placebo min bästa vän, man borde kunna använda honom ofta? Eller så är jag lite schizo?
Citera
2012-05-23, 21:12
Medlem
Gameplayers avatar
Detta är lite OT men frågar i denna tråd. Det gäller en polare som har sagt han har svårt att få läkaren att skriva ut vad han behöver för att sova. Nu har han hittat en kille på nätet som säljer. Han verkar lita helt på honom men jag tänkte kolla upp det här.

Han har sagt att det han ska köpa är "holländska Imovane". Detta i kartor om 12st. Finns det något sådant?

Jag är ganska säker på att jag är den ende han har nämnt det för. Har inte berättat för honom jag tänkte kolla upp det här. Är något fel ska jag säga till honom såklart.
Citera
2012-05-23, 21:22
Medlem
SadCats avatar
Har provat Zopiklon Pilum och Imovane Meda.

Måste säga att jag tycker Imovane Meda funkar bättre. Placebo antaligen...
Citera
2012-05-23, 21:23
Medlem
CandyRains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameplayer
Detta är lite OT men frågar i denna tråd. Det gäller en polare som har sagt han har svårt att få läkaren att skriva ut vad han behöver för att sova. Nu har han hittat en kille på nätet som säljer. Han verkar lita helt på honom men jag tänkte kolla upp det här.

Han har sagt att det han ska köpa är "holländska Imovane". Detta i kartor om 12st. Finns det något sådant?

Jag är ganska säker på att jag är den ende han har nämnt det för. Har inte berättat för honom jag tänkte kolla upp det här. Är något fel ska jag säga till honom såklart.

Det är samma som gör dem, och sen kommer de dit, eller så görs de där skulle jag gissa nåt av dem, bara han får dem i obrutna kartor så skulle jag slå till, och ett dugligt pris förstås.

Fast har inte hört om holländska Imovane, är mer laglig, men tycker synd om honom, jag hade ju också varit kriminell om det behövts, men alltså är det från nån tillverkare eller nåt hemmalabb då typ?
Citera
2012-05-23, 21:29
Medlem
Adiemuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CandyRain
Men jag sa ju att jag inte tänker på det, om mitt undermedvetna var så extremt smart och snällt hade jag väl kunnat ta p-piller och föreställt mig att det var nåt lugnande, så blev det????

edit efter ditt edit : Jag vet inte vad jag tror, men isåfall är Placebo min bästa vän, man borde kunna använda honom ofta? Eller så är jag lite schizo?

Men ta och lugna ner dig nu.
Citera
2012-05-23, 21:33
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Det är samma som gör dem, och sen kommer de dit, eller så görs de där skulle jag gissa nåt av dem, bara han får dem i obrutna kartor så skulle jag slå till, och ett dugligt pris förstås.

Fast har inte hört om holländska Imovane, är mer laglig, men tycker synd om honom, jag hade ju också varit kriminell om det behövts, men alltså är det från nån tillverkare eller nåt hemmalabb då typ?

Jag vet inte mer än vad han sagt. Tyckte bara det verkade underligt ned "holländska" och dessutom 12 i varje karta. Min tanke är att det nog kommer från något nätapotek.

Sen tror jag inte heller en blåsare skulle hitta på något som verkar "underligt". Det får mig att tro det kan stämma.

Undrar också om han kan åka dit på något sätt? Tror han ska överföra via bank och han måste ju lämna ut sin adress.

Hittills har jag inte sagt något om det utan tycker det är upp till honom. Samtidigt vill jag inte han blir lurad.
Citera
2012-05-23, 21:33
Medlem
CandyRains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiemus
Men ta och lugna ner dig nu.

Men förlåt då?
Alltså ja, hej!
Citera
2012-05-23, 21:39
Medlem
Bertil85s avatar
Kan bli skillnad. Skulle tipsa på att läkemedelsbolagen hanterar det verksamma ämnet olika.
Citera
2012-06-02, 09:57
Bannlyst
Men är hela tabletterna kemiskt exakt likadana, eller är det bara det aktiva ämnet som är identiskt?
Det är inte samma sak. Jag vet att experter säger att det är viktigt oxå hur tabletter är konstruerad f ö.
Citera
2012-06-02, 19:42
Medlem
Bisarros avatar
Citat:

Faktum är att det är just så här placebo-effekten fungerar. Men om det rör sig om placebo-effekt i ditt fall vet jag inte, dock har jag svårt att tro att olika märken skulle göra någon skillnad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in