Citat:
Ursprungligen postat av fulastvinner
en av idioterna som är misstänkt för misshandel har stämt skolan på en miljon kronor eftersom han inte får gå på balen, herregud han har verkligen tappat all verklighetsförankring
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14894814.ab
Inte bara han som har tappat "verklighetsuppfattningen" för länge sedan..
Det som även i artikeln att
merparten av skolans elever stödjar honom dvs. anser att det är FEL att porta honom från studentfirandet. Han är ju endast misstänkt för grovmisshandel av en annan - yngre - elev på samma skola. Nu får stackaren inte festa bara för det.
Dessutom har han redan betalat för festligheterna som enligt honom är "ovärderliga".. snark.. En miljon tycks kalaset kosta enligt honom ;-) (nej, jag förstår att en del av skadeståndet består av "sveda och värk" pga utebliven studentfest ;-)
Jag är DJUPT imponerad av den yngre eleven plus hans föräldrar att de (och särskilt eleven) ORKAR stå emot allt detta och plugga vidare i samma skola, där han uppenbarligen behandlas som det vore han som var skyldig till något. Jag hoppas VERKLIGEN att han orkar kämpa vidare. För i slutändan står han där som en vinnare.
Någon måste våga och orka driva detta till domstol. Hoppas det blir den här lilla eleven som visar var skåpet ska stå.