2012-05-23, 20:31
Medlem
Vet någon skillnaden på denna linje jämfört med andra rena byggingenjörlinjer, KY/ Högskola?
Står ju en del skillnader i programbeskrivningen men Nackademin skriver så jäkla luddigt, och, helt ärligt, rätt många osanningar vad gäller framtid och jobb när det gäller sina utbildningar..
Citera
2013-05-24, 18:17
Medlem
KSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accsel
Vet någon skillnaden på denna linje jämfört med andra rena byggingenjörlinjer, KY/ Högskola?
Står ju en del skillnader i programbeskrivningen men Nackademin skriver så jäkla luddigt, och, helt ärligt, rätt många osanningar vad gäller framtid och jobb när det gäller sina utbildningar..

Jag skulle gissa på att projektering är mer planering och ritningar, mer förstadie till en färdig byggnad eller också under pågående. Byggingenjör skulle isåfall vara mer inriktad till pågående och också kunna arbeta som arbetsledare (mer praktiskt på bygget). Men projektering ingår ju även hos byggingenjören.

Rätta mig gärna om jag har fel !
Senast redigerad av KSE 2013-05-24 kl. 18:19.
Citera
2014-07-31, 21:00
Medlem
Någon som har erfarenhet av den här utbildningen? Har kommit in på både den och en universitetsutbildning, vet inte vilken jag ska välja.

Är lite äldre, 34 år, har jobbat sen jag slutade gymnasiet och vill nu prova något helt annat. Har ett helt ok jobb att falla tillbaka på, har fått tjänstledighet beviljat och är välkommen tillbaka. Men vill som sagt göra någonting annat, skaffa den utbildning som jag struntade i när "alla andra" pluggade och jag valde att arbeta istället...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in