2012-05-23, 20:18
Bannlyst
Hej!

Tänkte lägga in all min musik i Musikbiblioteket i Windows 7 på min dator och dela ut till min Xbox 360 via Media Center. Följde Microsofts guide på hur man kopplar ihop PC och Xbox, men när jag sedan ska organisera mitt Musikbibliotek så hänger sig utforskaren så fort jag gör något i Musikmappen. Om jag klickar på "Dator" i startmenyn och sedan på "Musik" så laddar utforskaren i typ 30 sek, och när jag försökte ta bort en mapp där i så hängde sig utforskaren helt och startades om.

Klickar jag däremot på "Filmer" eller "Bilder" så är det inga problem alls. Har för mig att jag hade min externa HDD tillagd i Musikbiblioteket men den är nu urkopplad, kan det påverka? Kan man "nollställa" musikbiblioteket?

Tacksam för svar!
Citera
2012-05-24, 13:45
Medlem
qrizzes avatar
Är det mycket musik du har i ditt bibliotek? Det kan vara så att du har väldigt mycket musik och en hårddisk på 5400 varv eller slöare
Citera
2012-05-24, 19:50
Medlem
RockRebels avatar
Jag vet inte om detta kan hjälpa. Men undrar inte om det kan hjälpa att indexera hårddisken om det går så sjukt segt.

Har som sagt ingen aning, det kan ju hjälpa.
Citera
2012-05-24, 22:04
Bannlyst
Tack för svaren!

Jag hade vid tillfället ca 7 album i biblioteket, och det var slöare än fan. Nu, idag, så fungerar det dock utmärkt. Jag gjorde ett gäng ändringar igår men inget hjälpte, kanske var det en omstart efter en viss inställning som hjälpte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in