Citat:
Ursprungligen postat av Brock Lansky
Sedan 1976 har över 250 000 svarta mördats av andra svarta.
Som grupp är de 13 % av befolkningen men är inblandade i 50% av alla mord i USA.
I en mycket intressant artikel av Walter E Williams.
http://cnsnews.com/blog/walter-e-wil...eople-tolerate ställer han sig frågande om varför inte man belyser detta problem, då med tanke på den otroligt stora mediala uppmärksamhet i fallet med dödsskjutningen av Trayvon Martin (En vit som skjuter en svart).
Han tar även upp den mediatystnad då svarta begår brott mot vita och rasistiska brott mot andra etniskagrupper.
Vems intressen tror media att de skyddar med snedvriden rapportering?
När jag ser på en hel del mainstreamunderhållning i USA, så slås jag av hur ofta man skämtar om sambandet mellan grovt våld och svarta. Samt att man samtidigt skämtar införstående om det icke-politiskt korrekta med om att skämta om det. D.v.s. oavsett hur mainstreammedia speglar det, så verkar folk vara rätt på det klara med om de rätta förhållandena (om än kanske inte ifråga om enskilda fall och händelser). Jag tycker att det är intressant, då många PK-grejer i Sverige faktiskt kommer från USA, men det förefaller som om det ändå är mycket högre i tak i USA när det gäller att skämta om saker och att amerikanarna i genomsnitt inte är så indoktrinerade som här i Sverige utan faktiskt är mer allmänbildade om hur de sociala situationen faktiskt ser ut. Samt även om det sker PK-kampanjer i USA inom t.ex. akademiska frågor, så tillåter man även seriös empirisk forskning som inte ger PK-resultat och det finns ändå tämligen god yttrandefrihet i USA om allt som relaterar till trådstarten. Du lär knappast hamna i fängelse för "hets mot folkgrupp" bara för att du refererar till empirisk forskning om svartas kraftiga överrepresentation ifråga om våldsbrott, svartas lägre genomsnittliga IQ (som kan vara relaterad till den statistiska överrepresentationen) o.s.v., utan tvärtom har detta ändå tillåtits plats inom både amerikansk samhällsforskning och massmedia.
Jag tror att det inte bara är vänstermänniskor och PK-människor som säkert har ett problem med min ovanstående beskrivning om sakernas tillstånd i USA jämfört med Sverige och många delar av Västeuropa, eftersom USA-hatet är väldigt utbrett i Europa även inom andra grupper.