Citat:
Ursprungligen postat av scheutz
Om du inte hade någon annan asvikt än att antagonisera mig, trots att du inte ens verkar tro på din egen tes, är det nog bäst att vi avslutar vår diskussion. Nu vet jag inte utifrån vilka premisser som du bedömer filosofiska resonemang som oviktiga eller ej (din indelning hittills har minst sagt varit godtycklig), men jag antar att du vet vad som bör diskuteras och vad som inte bör diskuteras.
Antagonisera? Jag tyckte helt enkelt att ditt exempel inte var så bra.
Däremot kan jag villigt erkänna att jag inte har någon bra definition på vettiga eller viktiga filosofiska frågor. Det är lite smått godtyckligt ja, men ett litet försök är att säga att de som är vettiga och viktiga är de som faktiskt går att svara på.
Citat:
Att du genomgående har kommit med ogenomtänkta inlägg, eller att du ens kommenterat ö.h.t. när du inte verkar ha något intresse för frågan, är för mig mycket märkligt. Det första du skrev var: "Det är ju lite smått meningslöst att fundera på eftersom man aldrig någonsin kan komma fram till ett svar", vilket är nonsens och dessutom felaktigt.
Jag har ett intresse för frågan, men jag medger att jag borde formulerat mitt första inlägg lite annorlunda. Kanske i stil med "Jag har väldigt svårt att se hur man skulle kunna svara på den frågan, eftersom det förutsätter att upplevelserna på något sätt ska gå att jämföra. Kan du komma på något sådant sätt?"
Du påstår dock att det är felaktigt. Får jag be dig backa upp det påståendet?
Citat:
Ursprungligen postat av OmgIHasTaco
Jag väljer att avsluta din och min diskussion här. Jag gillar att diskutera med människor som ger mig utbyte i ämnet. Jag finner inget sådant utbyte här.
Detsamma. Jag har i alla fall försökt att förstå vad du menar, vilket är mer än vad man kan säga om dig.