2012-05-23, 21:51
Citat:
Nej, jag sa att det var min teori om färgpsykolgi, vad man kopplar ihop färgerna med för minnen och upplevelser. Har inte med tråden att göra alls, utan det jag tyckte hans svar handlade om snarare än hur vi ser färgerna.
Menar du alltså något i stil med att vissa associerar rött med kärlek och däför tycker att den färgen är trevlig, medan andra associerar den med blod och däför inte tycker om den?
Citat:
Jag är hemkt ledsen att jag i ett forum som faktiskt heter "filosofi" försöker analysera frågan på djupet. Det var naturligtvis väldigt dumt. Jag kanske borde göra det i Laidback istället...
Om du anser att det jag skriver är rent trams är du välkommen att rapportera inläggen.
Men om du startar en tråd med en grundfråga ser jag inte hur det inte skulle kunna vara relevant att diskutera huruvida frågan är möjlig att ge ett vettigt (objektivt eller subjektivt) svar på.
Om du anser att det jag skriver är rent trams är du välkommen att rapportera inläggen.
Men om du startar en tråd med en grundfråga ser jag inte hur det inte skulle kunna vara relevant att diskutera huruvida frågan är möjlig att ge ett vettigt (objektivt eller subjektivt) svar på.
Du har ju redan bestämt att det inte går att besvara den, det var det första du skrev. Så inte någon analys där inte, men ärligt talat så skiter jag i vilket.
Citat:
Ja, bäst du anmäler mig för att jag kallar det MIN tråd. MIN MIN bara MIN!
Lite OT, men detta är inte "din" tråd. Du har bara startat tråden.
Citat:
Öh? Du har ju kommenterat en del inlägg med saker i stil med att det inte var den typen av svar du var ute efter.Och jag vill gärna ha ett exempel på hur du skulle jämföra min upplevelse av rött med din. Jag försöker faktiskt förstå vad det är du är ute efter.
Jag vill inte jämföra min röda med din röda. Jag skiter i din röda. Jag ville ha andras åsikter om det var möjligt att vi såg olika färger, vad som dementerar det och vad det eventuellt skulle innebära, om man så vill. Jag har fått svar ur ett fysiologiskt perspektiv och jag har fått andras åsikter om vad de tror. Så jag är nöjd med svaren.
Jag kan skriva en gång till för säkerhets skull
Jag vill inte att vi ska diskutera hur vi ser färgerna personligen. Det är irrelevant.
Möjligheterna att vi ser olika färger och vad som tyder på det och vad som tyder på att det inte är så.