Citat:
Ursprungligen postat av Adr3naline
Som någon tidigare skrev Win 95? 98?
Hände mig någon gång long time ago körde något reparationsprogram som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på!
Snarare Windows 7. Någon skrev tidigare vad?
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Nej, det som är irriterande är att du inte crop:ar bilden.
Se till så den pekar mot rätt program, som sagt.
Det är Vista eller högre, kolla hur genvägen ser ut, kan inte vara XP eller tidigare.
Skamsen, varför? För att du slänger ur dig skit för att uppa postcounten?
Är du blind? Saknar du lemmar? Tryck på vänstra musknappen med muspekaren på bilden, då förstoras den och du kanske kan se ikonen. Om du är korssynt kan jag inte hjälpa dig.
@fetstilt: va?
Citat:
Ursprungligen postat av DeepFeelings
Därför att ikonen är bara en hänvisning till den riktiga filen Winamp.exe
om du flyttar den riktiga filen Winamp.exe från den mappen du har installerat Winamp till en annan plats på hård-disken, då bryts kontakten mellan riktiga filen och ikonen.
För att ikonen ska se igen som du vill; behover du hitta riktiga filen winamp.exe och sammanbinda ihop den med ikonen.
Ett seriöst svar, tack. Öppnade målmappen och fick tillbaka den rätta ikonen. Nu funkar såklart inte skiten, så får ändå installera om den (stackars mig). Kan ju vara att jag missat nån uppdatering eller så? Nämligen haft winamp installerat väldigt länge.
Frågan kvarstår dock varför ikoner spontant ändras? Blir så för mina bokmärken i firefox ibland också, de byts ut lite hursomhelst.