Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Den glömde jag, har ett studentabonnemang som täcker alla mina kostnader där för 299 kr/mån. Transporter borde vara minimala. Har gångavstånd till universitetet. City ligger visserligen lite längre bort, men något månadskort behövs ej. Skulle kunna skriva upp max 200 kr på kollektivtrafik. Har en fin cykel.
Är det någonting t.ex El som du kanske kan betala per månad om du exempelvis betalar 3månader i streck nu? fast iförsig avtalet kostar ju osånt. Inget billigare internet kanske? alternativt dela med en granne typ?
Får nog det svårt att riktigt gå runt tror jag, för du har ju endå ett liv vid sidan av där du kanske vill gå på bio med några polare, ut på krogen nån gång?
Tror typ staten hade nån uträkning, på att man som student bör lägga allt från 700 - 1200 kr om jag inte minns helt fel (dem ser det tydligen som en investering att komma ut och träffa folk, kan leda till jobb typ)
Föresten antar att du har en iphone eller någon liknande smartphone? isåfall skit i internet då du förmodligen har fri surf via telefon och använd telefonen som modem