2012-05-22, 21:02
Medlem
Har skaffat ny dator med Windows 7. Hade tidigare Windows XP.

Till min förvåning fanns inte Outlook Express förinstallerat på min dator. Nu har jag fått höra att det programmet inte finns till Windows 7. Stämmer det?

Det går dock att ladda ner ett e-postprogram som heter Mail. Men kan man klistra in e-postmeddelanden från Outlook Express från andra datorer precis som i Windows XP? Detta har tidigare gått att göra i Windows XP genom att söka sig ner i filträdet och klistra in Inkorgar och Skickat-mappar som man kopierat från en annan dator. Eller blir det kompabilitetsproblem?
Citera
2012-05-22, 21:04
Medlem
EckiEckis avatar
OE är dött sedan länge. Det fanns inte i Vista heller.

WIndows Mail är också dött. Det är Windows Live Mail som är ersättaren. WLM kan imortera mbx-filer ifrån OE6.
Citera
2012-05-25, 18:29
Medlem
Gustavuss avatar
Det var tider det med OE. Enkel och behändig i motsats till dåvarande "stora" Outlook, som var otymplig att hantera. Använde då OE väldigt mycket på mitt förra jobb, och det flöt på fint.

Men idag använder jag Outlook på jobbet ("måste" pga mitt företags gemensamma IT-plattform) och numera är Outlook smidigare än förut. Men annars rekommenderar jag Mozilla Thunderbird, som jag använder privat parallellt med Gmail.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in