2012-05-22, 20:58
Medlem
Okej, så jag har ett AMD Radeon HD 5750-kort som har två DVI-utgångar, en HDMI samt en DisplayPort. Som jag har förstått det så krävs det att man köper en aktiv adapter som går DP->DVI (finns HDMI?). Och om det nu stämmer som jag har förstått det, räcker det med en sådan här http://www.inet.se/produkt/5408938/a...920x1200-aktiv ?
Citera
2012-05-22, 21:39
Medlem
Hurulvs avatar
Yes, jag tror att det ska räcka.
Citera
2012-05-23, 06:44
Medlem
Det ska räcka enligt personalen i några butiker jag frågade.
Citera
2012-05-23, 08:49
Medlem
Boggas avatar
Du har väl inte tänkt spela på 3 skärmar med det där grafikkortet? Det kommer fungera, men jag tror det skulle bli riktigt tungt även på låga inställningar...

Aktiv adapter fungerar alldeles utmärkt. Varför vill du ha HDMI? DVI fungerar alldeles ypperligt... personligen så har jag haft mycket problem med HDMI och föredrar DP/DVI
Citera
2012-05-23, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Du har väl inte tänkt spela på 3 skärmar med det där grafikkortet? Det kommer fungera, men jag tror det skulle bli riktigt tungt även på låga inställningar...

Aktiv adapter fungerar alldeles utmärkt. Varför vill du ha HDMI? DVI fungerar alldeles ypperligt... personligen så har jag haft mycket problem med HDMI och föredrar DP/DVI

Nej då, den redje skärmen är min TV som jag bara hade tänkt kolla streamad sport samt nedladdade filmer på. HDMI har jag helst för att mitt DVI-uttag på TVn glappar lite, men det är ingen biggie egentligen. Tusen tack för hjälpen dock, blir att köpa en sådan då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in