Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-05-22, 22:31
  #25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Har missat större delen av matchen, hade ingen aning om att den skulle gå.. Men varför gör dom det? Pga insatserna i CL-finalen? Eller för att han spelar i Hollands tröja?

Riktigt riktigt lågt i vilket fall. Måste vara en av de värsta känslorna man kan uppleva som fotbollsspelare. Det och att missa en straff i en CL-final... Stackars Robben.
Ingen aning om varför dom gjorde det men dom fick enormt mycket skit för det på alla Bayern-forum som jag följde under matcen.
2012-05-22, 22:38
  #26
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Ett taggat Holland som ska ut och spela EM inom kort får pisk av ett omotiverat Bayern som fortfarande sörjer förlusten i CL-finalen. Det säger en hel del med tanke på att vi svenskar såg det som årets svenska fotbollsbragd när vi lyckades besegra Holland i kvalet. Är inte landslagen starkare än såhär? Jag kanske är lite omodern men jag levde i förvissningen om att landslaget var det bästa av det bästa nationen kunde frambringa. Det största klubblagen verkar kunna matcha de bästa landslagen.

Och ja, jag vet att det bara var en träningsmatch och att man roterade folk som fan och yadda yadda, men ändå...


Klart att det var en stor bragd när det Svenska landslaget besegrade det Holländska som spelade den senaste VM-finalen!

Sen så tror jag absolut att de bästa klubblagen är lika bra som de bästa landslagen, möjligtvis att vissa klubblag är mer balanserade, i ett landslag så kan man ju bara ta från de egna spelarna. Kolla på Holland tillexempel, en offensiv i absoluta världsklass men en medelmåttig defensiv. Tror få klubblag skulle välja att balansera laget så.

Sen så tror jag inte den här matchen säger så mycket om hur det kommer gå för Holland i EM, eller de bästa landslagen vs de bästa klubblagen. Som sagt en träningsmatch där man roterade många spelare. Jag såg så grymt lite av matchen så ska egentligen inte uttala mig men Holland ställde väll inte upp med sitt bästa lag heller, bland annat Robin Van Persie var väll inte med?
2012-05-22, 22:46
  #27
Medlem
Det är väll självklart att dom bästa klubblagen är bättre än landslagen. Dom lirar ihop hela året medans landslagen spelar ihop några få gånger per år.. Tror dom hittar varandra skapligt mycket bättre ute på plan.
2012-05-22, 23:00
  #28
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunet
Det är väll självklart att dom bästa klubblagen är bättre än landslagen. Dom lirar ihop hela året medans landslagen spelar ihop några få gånger per år.. Tror dom hittar varandra skapligt mycket bättre ute på plan.

Lite både och det där. Har svårt att se något av dagens klubblag slå det Spanien som vann VM-2010 eller EM-2008. Fast iofs så är ju det halva Barcelona och de är rätt så många i landslaget som spelar ihop i klubblaget.
2012-05-22, 23:38
  #29
Medlem
Alaba är så jävla bra asså!
2012-05-23, 00:20
  #30
Medlem
Barc0s avatar
vad blev matchen?
2012-05-23, 00:26
  #31
Avstängd
laass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barc0
vad blev matchen?
Kroos
K-Jay Huntelaar
Nashringala
Petersen
Gomez


3-2
2012-05-23, 07:12
  #32
Medlem
K.R.I.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Har missat större delen av matchen, hade ingen aning om att den skulle gå.. Men varför gör dom det? Pga insatserna i CL-finalen? Eller för att han spelar i Hollands tröja?

Riktigt riktigt lågt i vilket fall. Måste vara en av de värsta känslorna man kan uppleva som fotbollsspelare. Det och att missa en straff i en CL-final... Stackars Robben.
Det var en försoning mellan Bayern och Holland eftersom att det blev bråk 2010 för att Robben var skadad under VM.
2012-05-23, 10:46
  #33
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Ett taggat Holland som ska ut och spela EM inom kort får pisk av ett omotiverat Bayern som fortfarande sörjer förlusten i CL-finalen. Det säger en hel del med tanke på att vi svenskar såg det som årets svenska fotbollsbragd när vi lyckades besegra Holland i kvalet. Är inte landslagen starkare än såhär? Jag kanske är lite omodern men jag levde i förvissningen om att landslaget var det bästa av det bästa nationen kunde frambringa. Det största klubblagen verkar kunna matcha de bästa landslagen.

Och ja, jag vet att det bara var en träningsmatch och att man roterade folk som fan och yadda yadda, men ändå...

Du har rätt i att Holland var taggat och att Bayern nog bara ville spela av matchen, men sen kan man ju även se saken som så att Bayern spelat hela året, och är inspelade med varandra. Jämför med Holland som senast spelade en match i februari mot England, och senast en match av betydelse mot Sverige i oktober. Det är ju själva meningen med dessa träningsmatcher, att laget ska kunna spela in sig för att vara i god form sen när det verkligen gäller (i EM).
__________________
Senast redigerad av Ferry31 2012-05-23 kl. 11:14.
2012-05-23, 17:08
  #34
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T
Förstår inte varför Viasat ska bry sig om andra företags kunder för dock? Jag har ComHem, men får ändå in alla kanaler som jag vill. Kan köpa dom olika paketen. TV10 ingick dock. Eller menade du canal digital i första meningen och inte Viasat?

Nej jag menade viasat. Jag bor i ett canal digital hus och har tidigare haft viasats sportkanaler genom dom, men 10:an vägrar viasat öppna upp för canal digitals kunder. Och varför ska dom bry sig? Även om dom inte får lika bra betalt när kunder förmedlas via canal digital så retar dom upp alla som idag har canal digital och lär aldrig få några nya kunder därifrån, riktig badwill. Skitföretag!
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback