2012-05-22, 17:08
Medlem
-=Damian=-s avatar
Hej!

Har nyss flyttat och haft 3 dubbelhyror då min tidigare hyresvärd och jag inte alls gick bra ihopa, så dom gjorde allt för att sabba för mig trots att jag hade klara nya hyresgäster åt dom

En bekant nämnde att jag kan i nästa års deklaration dra av för dubbelboende? låter lite konstigt då jag inte bott på båda adresserna. fungerar detta ändå?
och hur och vart fyller man isåfall i det och hur mycket kan jag räkna med att få tillbaka för dubbelboendet? (mina hyror är 8398:-/mån för den gamla adressen och 11976:- för den nya, och detta i 3 månader sammanlagt) samt hur fungerar det OM jag nu kan dra av detta? den förra lägenheten stod jag ensam på fast min sambo bodde där, och i den nya står vi på tillsammans, så i vems deklaration ska vi dra på?
Citera
2012-05-22, 18:34
Medlem
"Om du på grund av ditt arbete har flyttat till en ny bostadsort så kan du dra av dina ökade levnadskostnader om du har behållit bostaden på den gamla orten.
För att få avdrag måste du ha övernattat på arbetsorten och avståndet mellan arbetsorten och den gamla bostadsorten ska vara längre än 50 kilometer"

Uppfyller du detta?
Citera
2012-05-22, 20:13
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashknow
"Om du på grund av ditt arbete har flyttat till en ny bostadsort så kan du dra av dina ökade levnadskostnader om du har behållit bostaden på den gamla orten.
För att få avdrag måste du ha övernattat på arbetsorten och avståndet mellan arbetsorten och den gamla bostadsorten ska vara längre än 50 kilometer"

Uppfyller du detta?

misstänkte att det inte var så lätt

nej jag uppfyller inte alls detta. men tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in