2002-11-14, 00:19
äldre konto (old)
Ej medlem
Funderar på att ta hem en bil från Tyskland. Någon som har erfarenhet av, eller hört något om Autoo.se?

Generellt sett, är det fortfarande idé att importera, eller har priserna nästan jämnats ut?
Citera
2002-11-14, 01:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Dom har gått i konkurs så det är nog inte så lätt att importera via autoo. Det bästa är att göra det själv. Dyrare bilar lönar sig fortfarande att importera.
Citera
2002-11-14, 09:41
äldre konto (old)
Ej medlem
Jasså autoo har gått i kk. Åh fan.

Annars har acey rätt. Dyrare bilar i det s k kallade premium-segmentet lönar sig absolut att importera. Detta beroende på att det finns ett sådant överflöd av begagnade sådana.

Men letar ordentligt i Tyskland kan man fortfarande hitta fina mellanklassare för 30.000-40.000 mindre än här i Svedala.

Begagnatmarknaden i Tyskland är ju så ofantligt stor att den inte förmår svälja alla begagnade bilr som väller ut varje år. Kom ihåg att Tyskland har 10 gånger fler innevånare än Sverige. Det körs alltså en hel del bil!
Citera
2002-11-14, 12:38
äldre konto (old)
Ej medlem
Har funderat på att köpa en Jeep Grand Cherokee eller en BMW 330. Tänkte att man tar hem den, sätter ut den till försäljning. Går det att sälja med lite vinst tänkte jag göra mig av med den, annars kör jag den ett år.

Kan det vara problem med försäkring på importbilar? Det känns som det är (för?) många beg. BMW till försäljning i Sverige, men å andra sidan är väl efterfrågan också ganska stor. Vilken av bilarna tror ni är lättast att sälja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in