• 1
  • 2
2005-02-28, 14:17
Bannlyst
www.skylounge.se
www.glife.se

dessa två sidor ser ganska lika ut, o nu undrar jag om det finns något färdigt script likt forum, webbutiker för denna typ av hemsida.

Antagligen har dom snott av varandra eller så finns det ett färdigt system

Någon som vet ?
Citera
2005-02-28, 15:16
Medlem
Naglfars avatar
Med all sannolikhet har de snott av varandra eller så är det samma webutvecklare/företag som äger hemsidorna.

Naglfar out.
Citera
2005-02-28, 17:55
Medlem
smartypantss avatar
glife är stockholm, skylounge göteborg. Annars är det var jagförstår exakt samma sak. Så "snott av varandra" är väl ordet.

I övrigt är ju webbsidorna rätt enkla. Snygg enkel design utan några konstigheter, och så flashiga bilder. Enkelt att fixa om man har flashiga bilder och designkänsla.

Det har inte jag.
Citera
2005-02-28, 18:09
Bannlyst
finns det några färdiga system för detta ?
Citera
2005-02-28, 18:12
Medlem
smartypantss avatar
För vad? För designen, nej, för diskussionforumen och artikelhanteringen: Tonvis.
Citera
2005-02-28, 19:17
Bannlyst
hmm några exempel ?
Citera
2005-02-28, 19:20
Medlem
smartypantss avatar
Tja, vilken plattform skall du köra på? Linux/Apache/MySQL/PHP? Zope? Nåt annat?
Citera
2005-02-28, 23:32
Medlem
Orics avatar
Frågan är väl vilket språk han har tänkt att skriva sidan i...(ASP/PHP/JSP)..om det är linux eller windowsserver som det ska köras på spelar mindre roll...
Citera
2005-02-28, 23:38
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Båda sidorna är kopior på en site som tidigare hette yosthlm.com (nuvarande stureplan.se). Göteborgsversionen är en nystartad grej, där de nästan direkt snodde såväl design som upplägg från yosthlm dagen efter att de bytt namn och layout, och glife är en mindre konkurrerande sthlmsite som funnits ett tag och där man även tagit upplägg, innehåll och layoutidéer från yosthlm.

Sånt som brats sysslar med på internet. Stjäl av varandra.

/CW
Citera
2005-03-01, 01:33
Medlem
smartypantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oric
Frågan är väl vilket språk han har tänkt att skriva sidan i...(ASP/PHP/JSP)..
Gissa varför jag frågade det?
Citera
2005-03-01, 01:55
Medlem
Orics avatar
Ingen aning
Citera
2005-03-01, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
Båda sidorna är kopior på en site som tidigare hette yosthlm.com (nuvarande stureplan.se). Göteborgsversionen är en nystartad grej, där de nästan direkt snodde såväl design som upplägg från yosthlm dagen efter att de bytt namn och layout, och glife är en mindre konkurrerande sthlmsite som funnits ett tag och där man även tagit upplägg, innehåll och layoutidéer från yosthlm.

Sånt som brats sysslar med på internet. Stjäl av varandra.

/CW

Har du några screens på gamla yosthlm. Av min tolkning så är inte det du på din Avatar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in