2012-05-21, 19:01
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Jag har problem med att min dator (med W7 som OS) fullkomligt fryser under några minuter ibland. Musen är helt orörlig, det går inte att göra någonting. Problemet uppstod för någon månad sedan.
Ibland får jag blåskärm. Problemet med frysningarna kan inte kopplas till något krävande, som exempelvis spel eller YouTube. Ett felmeddelande visas som säger att grafikkortsdrivrutinen har upphört att fungera. Det ser ut ungefär såhär
Det jag först gjorde för att försöka bli av med problemet var det klassiska:

* Virussöka hela datorn med flera antivirusprogram
* Söka igenom hårddiskarna efter fel med checkdisk eller vad det heter i Windows.
* Köra registerrensningsprogram.

Jag var så trött på detta problem, så jag gick och köpte ett helt nytt grafikkort av en annan modell och märke.
Min glädje var begränsad när jag upptäckte att EXAKT samma problem kvarstod, med den enda skillnad att grafikkortstillverkarnamnet i felmeddelandet var bytt mot namnet på det nya grafikkortet. Samma fel alltså, trots nytt grafikkortsmärke, nytt grafikkort, nya och uppdaterade grafikkortsdrivrutiner.

Jag har naturligtvis sökt runt en del, men inte hittat något vettigt och därför postar jag tråden här nu, där jag frågar er vad ni tycker att mitt nästa steg skall bli.

Om det är relevant kan jag lista hårdvarudetaljer, men jag betvivlar att det behövs, datorn är färdigbyggd från affär och den har aldrig haft dessa problem tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in