• 1
  • 2
2012-05-21, 16:27
Medlem
Hej
Jag har nu haft problem med ebay och paypal och kan tyvärr inte använda mina egna längre.
Jag tänkte fråga om det finns någon som kan tänka sig att hyra ut sitt konto på ebay och paypal till mig? jag säljer lite saker på ebay. allting är lagligt. Ditt ebaykonto ska vara registrerat i minst 1 år och har omdöme medan ditt paypalkonto ska vara verifierat. Du får ta bort dina egna bankkonto- samt kreditkortsuppgifter innan du hyr ut det. Ersättning kan betalas månadvis.

Som sagt är allting lagligt , vi kan skriva kontrakt.
Pm går bra.
Senast redigerad av paniklilla 2012-05-21 kl. 16:32.
Citera
2012-05-21, 16:42
Medlem
soundsgoods avatar
Varför ej kontakta deras support? Det lär nog lösa sig då.
Citera
2012-05-21, 16:44
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paniklilla
Hej
Jag har nu haft problem med ebay och paypal och kan tyvärr inte använda mina egna längre.
Jag tänkte fråga om det finns någon som kan tänka sig att hyra ut sitt konto på ebay och paypal till mig? jag säljer lite saker på ebay. allting är lagligt. Ditt ebaykonto ska vara registrerat i minst 1 år och har omdöme medan ditt paypalkonto ska vara verifierat. Du får ta bort dina egna bankkonto- samt kreditkortsuppgifter innan du hyr ut det. Ersättning kan betalas månadvis.

Som sagt är allting lagligt , vi kan skriva kontrakt.
Pm går bra.

Jadå, absolut. Du får hyra mitt paypal som är kopplat till mitt lönekonto. Och mitt ebaykonto jag haft i flera år.
Vi kan skriva kontrakt.
Citera
2012-05-21, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soundsgood
Varför ej kontakta deras support? Det lär nog lösa sig då.

Det går inte längre... de vägrar att återöppna mitt konto...
Citera
2012-05-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Jadå, absolut. Du får hyra mitt paypal som är kopplat till mitt lönekonto. Och mitt ebaykonto jag haft i flera år.
Vi kan skriva kontrakt.

Vad menar du med ditt lönekonto? man kan ju ta bort sina bankkonto- och kreditkortsuppgifter innan ?
Citera
2012-05-21, 16:59
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Vad menar du med ditt lönekonto? man kan ju ta bort sina bankkonto- och kreditkortsuppgifter innan ?

Tycker snarare det är viktigare att få reda på varför paypal vägrar låsa upp ditt konto?
Citera
2012-05-21, 17:09
Medlem
Citat:
Tycker snarare det är viktigare att få reda på varför paypal vägrar låsa upp ditt konto?
För 1.5 år sedan så blev jag blåst när jag sålde saker på ebay. Paypal betalade direkt pengarna till kunden trots att hen fick varan. Mitt konto blev minus. Jag var rätt fattig under året efter, först i vintras fick jag lite pengar över och nu vet jag hur ebay fungerar jag tänkte börja sälja igen. Men efter att jag betalade av skulden så vägrar dem ändå att återöppna mitt konto......
Citera
2012-05-21, 20:09
Medlem
låter skumt...
Citera
2012-05-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobban
låter skumt...

Hur då? det är fan sant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2012-05-21, 20:24
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
För 1.5 år sedan så blev jag blåst när jag sålde saker på ebay. Paypal betalade direkt pengarna till kunden trots att hen fick varan. Mitt konto blev minus. Jag var rätt fattig under året efter, först i vintras fick jag lite pengar över och nu vet jag hur ebay fungerar jag tänkte börja sälja igen. Men efter att jag betalade av skulden så vägrar dem ändå att återöppna mitt konto......

Men så skaffa en ny mailaddress och skapa ett nytt paypalkonto då?
Citera
2012-05-21, 20:37
Medlem
Citat:
Men så skaffa en ny mailaddress och skapa ett nytt paypalkonto då?

de har spärrat mig eftersom de sade att minus på konto och inte löst det på nästan ett år var ''unacceptable'' så jag inte får starta nya konton hellre då de ska känna igen mig när jag legitimerar mig...
Mitt ebaykonto har blivit limited också pga. paypalkontot.

Jag behöver verkligen börja försäljning för att få någon inkomst!
Citera
2012-05-22, 00:32
Medlem
antagonistens avatar
Be någon vän eller bekant att registrera konton hos ebay och paypal då. Det är nog ett betydligt bättre alternativ än att sitta och hoppas att någon okänd person på ett internetforum ska ställa upp för dig...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in