• 1
  • 2
2012-05-21, 13:41
Medlem
http://helahalsingland.se/bollnas/bo...ranbergshojden

Någon som vet mer? Vem är denna man?

Del av länkad artikel inredigerad av moderator:
Citat:
Insatsstyrkan är på plats i på Granbergshöjden i Bollnäs.

Polis skulle under måndagsförmiddagen hämta in en man i 50-årsåldern från en lägenhet på Granbergshöjden, men mannen vägrade och barrikaderade sig i lägenheten. Mannen är känd av polisen sedan tidigare och har varit våldsam i samband med andra omhändertaganden
/Mod
Senast redigerad av KiaW 2012-05-21 kl. 15:51.
Citera
2012-05-21, 14:17
Medlem
Gondorffs avatar
Yes, ett ufo som varit igång tidigare. Knivskurit en polisman, siktat (kanske skjutit) med pilbåge eller armborst mot en nattklubb, mm...
En kvarleva från tiden då ett av Sveriges största mentalsjukhus låg i Bollnäs. Numera placerar man ut dessa mysfarbröder för att acklimatiseras ute i samhället...
Citera
2012-05-21, 14:17
Medlem
SexTredjedelars avatar
G*r*n Å*r*N tidigare känt psykfall i bollnäs
Citera
2012-05-21, 14:32
Medlem
r9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexTredjedelar
G*r*n Å*r*N tidigare känt psykfall i bollnäs

Tusen tack!

Nagon som vet varfor han gor som han gor?
Citera
2012-05-21, 14:42
Bannlyst
Beväpnad man barrikaderat sig i Bollnäs

http://bloggtorget.com/blog/2012/05/...man-i-bollnas/

http://www.expressen.se/nyheter/man-...ig-i-lagenhet/

Citat:
En 48-årig man som tros vara beväpnad har barrikaderat sig i sin lägenhet på Granbergshöjden i Bollnäs.

Polisen har spärrat av ett stort område kring huset och har just nu fått förstärkning av förhandlare.

– De är nu på plats för att medla och att försöka få ut mannen från lägenheten, säger Mikael Hedström, presstalesman på polisen i Gävleborg.

Polisen har spärrat av ett stort område kring huset. Boende i området råds att hålla sig inomhus. Båda vägarna in till bostadsområdet är avstängda.

– Ingen är skadad men mannen är sedan tidigare känd för att vara våldsam i samband med omhändertagande, säger Mikael Hedström.
Citera
2012-05-21, 15:01
Medlem
trickydicks avatar
Är Granbergshöjden ett berikat område?
Citera
2012-05-21, 15:03
Medlem
hegoballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r9
Tusen tack!

För att han är psyksjuk?
Citera
2012-05-21, 15:05
Medlem
ypolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r9
Tusen tack!

G***n har mått bra väldigt länge nu och bl.a lyckats studerat sig till en examen som sköterska och tagit körkort. Nyligen så kände han dock att han ville prova att leva utan medicinering och överläkaren gick med på detta.
Till det så blev G***n väldigt grovt misshandlad för en dryg månad sedan, då han inte ville ställa upp och skjussa ett gäng fyllon.
Misshandeln har tagit väldigt hårt på honom, och han har varit i en emotionell nedåtgående spiral sedan dess.
Citera
2012-05-21, 15:08
Medlem
SambalOeleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Är Granbergshöjden ett berikat område?
På "min tid" hade Granbergshöjden rykte om sig att vara stans gangsterkvarter. Där bodde man om man var arbetslös, socialt utsatt, WT eller för all del invandrad.

Spontant tänker jag snarare psykfall än något annat.
Är typ 15 år sedan jag flyttade från Bollnäs dock, så mycket kan ha hänt sedan dess.
Citera
2012-05-21, 15:10
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ypolt
G***n har mått bra väldigt länge nu och bl.a lyckats studerat sig till en examen som sköterska och tagit körkort. Nyligen så kände han dock att han ville prova att leva utan medicinering och överläkaren gick med på detta.
Till det så blev G***n väldigt grovt misshandlad för en dryg månad sedan, då han inte ville ställa upp och skjussa ett gäng fyllon.
Misshandeln har tagit väldigt hårt på honom, och han har varit i en emotionell nedåtgående spiral sedan dess.

Låter som de slutade med medicinerna för tidigt, han får nog tillfälle att vila ut på psyk
Citera
2012-05-21, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ypolt

Bra info tack.

Fyller på att hans uppväxt inte heller var så klockren så det finns en förklaring till hans psykiska ohälsa.
Om jag inte är felinformerad så hängde sig pappan och mamman var rätt ... speciell?

Bekräfta gärna nån....
Citera
2012-05-21, 15:20
Medlem
ypolts avatar
Pappan känner jag inte till men mamman har alla hästar i hagen vad jag vet.

Vad jag förstått så tycks inte polisen tro att han är beväpnad, utan dom skulle omhänderta honom efter begäran från närstående, men någon hade sett honom vifta med något som denne person uppfattade som att det kunde vara ett vapen, och då måste polisen vidta vissa åtgärder (vad jag hört av radio-intervjun, någon annan får gärna bekräfta).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in