2012-05-21, 13:56
Medlem
Tjena tjena!
Jag gr nu sista ret p gymnasiet, dvs jag tar studenten om bara ngra veckor! Ska nog ta sabbathsr till nsta vr och ska ngot d.
Jag har gtt/gr p ett omvrdnadsgymnasium i Lund och lser akutsjukvrd, d jag varit sugen p att bli ambulanssjukvrdare.

Nu denna sista terminen har man ju brjat tnka p framtiden och nr jag lste om lite olika yrken/utbildningar fr ett par mnader sen fastnade jag helt fr arkitektyrket och utbildningen!
Att jobba s kreativt med projekt skulle passa mig jttebra och det verkar sjukt kul! ven om det blir mycket sena ntter med plugg
Efter det har jag nstan helt slppt att jobba inom akutsjukvrden ..

Men! Jag r fullt medveten om att det inte r ngon j*kla lek att ska in p arkitektutbildningar! Vldigt hg konkurrens och hga intagningskrav.

Betygsmssigt r det nog ganska krt fr min del d jag kommer ligga p runt 16 kanske 17.. Gjorde hgskoleprovet utan att direkt trna och fick 0,5 vilket r helt vrdelst d man behver 1,8 fr att komma in p arkitektutbildningarna.. S min chans skulle nog vara Arkitektprovet d jag r rtt hyffsad p att rita. ''Rtt hyffsad'' rcker antagligen inte fr att bli antagen men jag har brjat trna p att rita hemma nu p kvllarna, trna p att rita ur perspektiv med skugga osv.
Jag skulle sga att jag r ganska kreativ med.

D jag saknar Matte C och Naturkunskap B s mste jag lsa upp de nu i hst om jag ska ha behrighet till Arkitektutbildningen. Det r inget strre problem d jag kommer ta sabbatsr i vilket fall.

S vad tycker ni? r det lnt att ge det en chans?
Jag tror nog att jag kommer ngra mig om jag inte ger det en chans! Men r det bortkastad tid?
Skulle kunna betala hur mycket som helst fr att komma in ! Knns som att Arkitektyrket hade varit ett drmyrke fr mig

Tack p frhand allesammans
Citera
2012-05-21, 14:01
Medlem
d01shs avatar
Du gr sklart vad du brinner fr. Flj det! Men eftersom du verkar ha obegrnsade tillgngar kan du vl ska till ngon privatskola, dr du betalar fr att komma in istllet.
Citera
2012-05-21, 14:08
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Skulle rekommendera dig att gra prov fr intrden i USA dessutom, om du nu av ngon anledning inte lyckas i Sverige.
Det som r det hrliga dr borta r att din svenska betyg inte gller.
Citera
2012-05-21, 14:12
Medlem
Lekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Skulle rekommendera dig att gra prov fr intrden i USA dessutom, om du nu av ngon anledning inte lyckas i Sverige.

Betygen gller ju inte hr heller om han tar sig in via arkitektprovet.
Citera
2012-05-21, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
Du gr sklart vad du brinner fr. Flj det! Men eftersom du verkar ha obegrnsade tillgngar kan du vl ska till ngon privatskola, dr du betalar fr att komma in istllet.
Det finns vl ingen skola dr man betalar sig in p en Arkitektutbildning?
Citera
2012-05-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Ja, skulle du vilja lnka en hemsida till detta?
Citera
2012-05-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filmal
Det finns vl ingen skola dr man betalar sig in p en Arkitektutbildning?

Folkuniversitetet (ett studiefrbund) i Stockholm har en ettrig frberedande arkitektutbildning:http://www.folkuniversitetet.se/Skol...rskolan-sthlm/

Den kostar pengar och ger i och fr sig inte automatiskt tilltrde till arkitektutbildningen, men andra sidan s lr vl ens chanser att klara arkitektprovet bttras p ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in