Slänger in mig i diskutionen.
Jag har tappat noll respekt för allt som har med gracie namnet att göra.
Rickson gracie anság jag förut vara en legend, nu nästan hatar jag honom och hans son Kron.
Dem förstör sporten enligt mig, har tränat bjj nu i ca 7 ár, inte för att det gör att min mening fár mer värde..
Dem, Rickson, Gracie university, förvandlar denna sporten till nágot som hänt med karate.
Säger nágon till mig att dem tränar karate, tar jag dem inte pá allvar, för min bild av karate, är nágon pajas, som inte har nágon erfarenhet av vad han lär ut, predikar om hur bra det är.
Min bild av bjj är, ett svart bälte som tränat, fightats, tävlat, och FORTFARANDE tränar bjj, hardcore.
Han vet hur man chokar ut nágon, för han har gjort det in action sá att säga. Det är enn tuff sport, träna hárt, fightas, möt vem som hällst.
Säger nágon att han tränar bjj sá ska det vara ungefär som när nágon säger att dem brottas, folk ska tänka shit this guy is danger!!
Det dessa gym gör, är att ingen tävlar, dem bara är pá träningen och predikar om saker..
Dem representerar den andra sidan av bjj utövare, mesarna, som känner sig tuffa av att träna en kampsport, men dem har inte den fighter mentaliteten jag associerar med bjj.
Dem vill leka att dem är hardcore men egentligen är dem inte det, dem har inte fattat vad bjj handlar om.
Jag känner flera av dessa, som tränar hos rickson gracie, och dessa vitbälten, har lärt sig av sin tränare att delariva, halfguard osv är dumt skit som inte fungerar..
Dem har ett bält test, där för blátt bälte, máste dem kunna göra armbar frán guard, scissor sweep, armbar och crosschoke frán mount, och hip-escape. Detta är blá bälte nivá..
Enligt dem är det dáligt att andra klubbar ger bälte när dem anser han har det, man máste ju ha ett test. ( "gár ett rickson gracie blábälte till en annan klubb, sá vet alla att han är teknisk"
Dem klagar pá ibjjf-s regler och hur dálig denna organisation är för sporten, det är anledningen att kron inte tagit guld, för reglerna är dumma.. Men som sagt ingen av dem, deras tränare har tävlat tillräckligt för att enligt mig ha en tillräkclig insyn pá hur regelvärket fungerar.
Senast redigerad av Faszom 2014-03-22 kl. 09:00.