Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-24, 23:42
  #13
Medlem
Faszoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92
Och nej Kron har ju aldrig tagit guld, förutom i en liten turnering kallad ADCC.

Sen när är adcc del av IBJJF?

Jag var inte tydlig, men hade du tänkt lite innan du skrev hade du kunnat gissa att jag antagligen syftade pá vm?
Citera
2014-03-25, 00:15
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faszom
Har aldrig sett en match med Kron där jag blivit imponerad, har sett mánga matcher där han rent ut sagt bara maska genom hela matchen, vann pá nát litet poäng, och firade som om han vunnit os guld när klockan ringde.. var ett par ár sedan sá kan inte skicka länk, och orkar itne leta upp det heller.

Matchen du länkade in, har jag sett, och det var en av dem trákigaste matcherna jag sett, vet inte kanske det bara är Kron som är sá oerhört osympatisk för mig att jag har genuint hat för honom..

Kan det vara Metamoris du tänker på?

Citat:
Ursprungligen postat av Faszom
Sen när är adcc del av IBJJF?

Jag var inte tydlig, men hade du tänkt lite innan du skrev hade du kunnat gissa att jag antagligen syftade pá vm?

ADCC är väll mer eller mindre det största du kan vinna inom grappling (även större än VM) och Kron var väll med i en riktigt grym match i senaste ADCC eller är det någon annan Gracie jag tänker på?
Citera
2014-03-25, 08:26
  #15
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faszom
Sen när är adcc del av IBJJF?

Jag var inte tydlig, men hade du tänkt lite innan du skrev hade du kunnat gissa att jag antagligen syftade pá vm?
Varför skulle det behöva vara VM? Skulle ADCC inte vara legitimt bara för att det inte organiseras av rätt organisation?
Citera
2014-03-25, 09:08
  #16
Medlem
Faszoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Varför skulle det behöva vara VM? Skulle ADCC inte vara legitimt bara för att det inte organiseras av rätt organisation?

Jag kommenterade i mitt första inlägg:
Dem klagar pá ibjjf-s regler och hur dálig denna organisation är för sporten, det är anledningen att kron inte tagit guld, för reglerna är dumma.. enligt dessa herrar jag pratat med, och som sagt jag syftade pá IBJJFs vm, men han har varken guld frán pan ams, de 2 största bjj tävlingarna.

Sen tog nágon upp adcc..
Jag vet att adcc är det största man kan vinna inom grappling, men jag pratade om hur dem "dissar" bjj, pá ett sätt, och tog upp detta som exempel.

Det var inte tänkt att starta en disskution om Krons talang, utan han var bara ett exempel, för det är honom dem tog upp som exempel när jag pratade med dem.
Citera
2014-03-25, 20:29
  #17
Medlem
Profaxs avatar
Varför diskuterar ni Kron och Rickson Gracie. De är rimligen så lång ifrån Gracie Academys "keep it playfull" och onlineinlärning man kan komma.
Citera
2015-07-05, 14:09
  #18
Medlem
Profaxs avatar
Rener och Ryron tränar numera flera UFC-fighters.

På rak arm kan jag komma på Lyoto Machida, Mark Munoz och Jake Ellenberger som alla blivit mer eller mindre dominerade på marken i några utav deras senaste matcher:

Tänker tex på Munoz mot Mousasi, Ellenbergers katastrofala ryggförsvar mot Gastelum och Machidas dåliga insats från rygg i sina två senaste matcher.


Slump?
Citera
2015-07-05, 14:13
  #19
Medlem
Profaxs avatar
Till deras försvar så har både Ronda Rousey och Brian T-City Ortega ett fantastiskt markspel, även om Ronda inte direkt är deras förtjänst och Brian torskat för doping.

Brendan Schaub lyckades ju också strypa ut Matt Mitrione, men han har förmodligen sämst submissionförsvar i hela HW-divisionen så det kanske inte är så mycket värt.
Citera
2017-06-15, 19:30
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Fast det är ganska självmotsägande, eftersom de engagerar sig så mycket i de senaste tävlingarna.

Trådlyft de luxe men vilka bjj-tävlingar syftar du på?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback