2012-05-20, 13:24
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
I dag verkar en stor del av den svenska (yngre) manliga befolkningen finna det mycket sexigt och attraktivt att kvinnan beter sig som en man, både i allmänhet och i sängen. Vad beror detta på? På Flashback har jag läst i trådar där en tjej som går på boxning ses som mycket hett, och i tråden "Vad tänder du på?" är skrämmande många män sexuellt undergivna. Varför? Det måste ju för fan bero på någonting. Det räcker att gå ut på stan en eftermiddag så kan man peka ut säkert 40-50 olika män på mindre än 5 minuter som i många andra (europeiska) länder skulle tas för homosexuella.

Tror ni detta är ett steg i feminiseringen av den svenske mannen, som fritt fått förstöra i flera decennier? Beror det på att i stort sett alla män under 30 uppfostrats till något slags mellanting mellan man och kvinna? Ett hen?! Tror ni det är just av sådana här anledningar som svenska män anses omanliga och fjolliga, ja rent av homosexuella, av bland annat finnar, och för den delen många invandrare?

Generellt pratar vi nu, så ge fan i att ta åt er personligen.
Citera
2012-05-20, 13:28
Medlem
SeMeNoMores avatar
Varför ser du dominerande som maskulint?

Men ja, det är snarare så att feministerna gör kvinnorna till män och männen svarar därefter. Fast jag tycker inte sexuella preferenser har med saken att göra. Det är snarare tvärt om, de som är dominerande i vanliga livet är ofta undergivna i sängkammarn och vice versa.
Citera
2012-05-20, 13:29
Medlem
Varför tycker du att det är skrämmande att många män är sexuellt undergivna?

Men det är sant att många är det. De gillar att inte ha allt ansvar skulle jag tippa.
Citera
2012-05-20, 13:31
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Varför ser du dominerande som maskulint?

Men ja, det är snarare så att feministerna gör kvinnorna till män och männen svarar därefter. Fast jag tycker inte sexuella preferenser har med saken att göra. Det är snarare tvärt om, de som är dominerande i vanliga livet är ofta undergivna i sängkammarn och vice versa.
Mannen har ju alltid varit den dominanta, och i djurriket är alfahannarna mycket dominanta, och därför bör dominans ses som manligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Varför tycker du att det är skrämmande att många män är sexuellt undergivna?

Men det är sant att många är det. De gillar att inte ha allt ansvar skulle jag tippa.
Mycket bra poäng där, och det är ju naturligtvis inte positivt att ingen man vill ta ansvar, och det måste väl ses som skrämmande? Många kvinnor är ju också undergivna, så då tar ingen ansvar till sist, och vad händer då?
Citera
2012-05-20, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Mannen har ju alltid varit den dominanta, och i djurriket är alfahannarna mycket dominanta, och därför bör dominans ses som manligt.

Mycket bra poäng där, och det är ju naturligtvis inte positivt att ingen man vill ta ansvar, och det måste väl ses som skrämmande? Många kvinnor är ju också undergivna, så då tar ingen ansvar till sist, och vad händer då?

Nu pratar jag ju om sexuell dominans.

Vad är det för i övrigt som du upplever att ingen tar ansvar för? Ansvar för att hjälpa invandrare att komma tillrätta i samhället eller ta ansvar för att kriminella ungdomar på glid hamnar rätt? Vad exakt är det du pratar om egentligen?
Citera
2012-05-20, 13:36
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Det är verkligen inte sant, det finns säkert massa djurarter där det kvinnliga könet är det dominanta. Fö tycker jag inte män är dominanta någonstans, oavsett kultur eller tidsepok. Detta kommer från någon som varit med länge och överallt. Även om det är viktigt att ser så ut på utsidan behöver det inte betyda att det är så bakom ridån.
Citera
2012-05-20, 13:37
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Nu pratar jag ju om sexuell dominans.

Vad är det för i övrigt som du upplever att ingen tar ansvar för? Ansvar för att hjälpa invandrare att komma tillrätta i samhället eller ta ansvar för att kriminella ungdomar på glid hamnar rätt? Vad exakt är det du pratar om egentligen?
Jag pratar ju också om det sexuella? Men det är ingen hemlighet att många svenska män saknar ledarskapsförmågor.
Citat:
Det är verkligen inte sant, det finns säkert massa djurarter där det kvinnliga könet är det dominanta. Fö tycker jag inte män är dominanta någonstans, oavsett kultur eller tidsepok. Detta kommer från någon som varit med länge och överallt. Även om det är viktigt att ser så ut på utsidan behöver det inte betyda att det är så bakom ridån.
Så är det, men hos människan är det hannarna som är dominanta, likaså hos schimpanserna. Du tror inte att män i det viktorianska England var mer dominanta än svenska män i dag?
Senast redigerad av Detvardåsjälva 2012-05-20 kl. 13:39.
Citera
2012-05-20, 13:39
Medlem
Citat:
Jag pratar ju också om det sexuella? Men det är ingen hemlighet att många svenska män saknar ledarskapsförmågor.

Har du tidigare trott att det var något som alla män hade då? Det är klart att de inte har. Tror mer att det är en kvinnlig egenskap då kvinnor alltid har lett en barnaskara, även barnen som äldre och de har lett familjen som grupp.

Bland män är det alltid några få som har varit ledare de andra har varit de som blivit ledda.
Citera
2012-05-20, 13:41
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Har du tidigare trott att det var något som alla män hade då? Det är klart att de inte har. Tror mer att det är en kvinnlig egenskap då kvinnor alltid har lett en barnaskara, även barnen som äldre.

Bland män är det alltid några få som har varit ledare de andra har varit de som blivit ledda.
Mannen har å andra sidan alltid setts som familjens överhuvud, och det måste betraktas som ledarskap. I dag lever många svenska män i förhållanden där kvinnan styr och ställer.
Citera
2012-05-20, 13:57
Medlem
Zelogaths avatar
Grejen är ju att svenska män är just svenskar, därför är det väl inte direkt förvånande att majoriteten män är passiva i mer eller mindre alla situationer.
Sedan är det väl ganska vedertaget att man allt som oftast söker en sexuell partner/relation där den andra individen är sin raka motsats (konstigt nog), så en undergiven pojk som inte ens kan få en servitör att komma till matbordet kanske föredrar en kvinna som kan sparka kulorna av våldtäktsmän?

Själv föredrar jag feminina tjejer, rynkar t.o.m på näsan åt tjejer som dricker öl.
Men jag hade ändå inte velat ha en liten tös man kan knyta fast i köket utan att hon protesterar.
Det är att föredra att ha en kvinna som vet vad hon vill.
Citera
2012-05-20, 14:00
Medlem
Fimparens avatar
Jag har också märkt att killar börjar bli fjantigare.. killar börjar vaxa bröstet, benen rakar underarmarna m.m. DET ser jag som väldigt feminint... men varför gör vi detta? Jo förmodligen för att vi fått höra att tjejer vill ha oss så. Att säga att det beror på hygien är BULLSHIT.
Att tjejer ska ha blivit mer macho vette fasen, kan det vara så enkelt att dom måste hävda sig mer i det moderna sammhället och pushas på av feminismen och jämställdheten kanske?

"kul tråd för övrigt"
Citera
2012-05-20, 14:01
Medlem
baramejs avatar
Citat:

En djurart är svarta änkan (och troligtvis fler spindelvarianter) där spindelhonan äter upp spindelhanen efter befruktning.
Gällande bin finns det en bidrottning men ingen kung utan en himla massa tjänare.

Det där med att dominans är en manlig egenskap är bara fånerier.
Vi är alla människor i grund och botten, och som människor kommer vi i alla färger och former.
Det finns manliga kvinnor och kvinnliga män.
Men att den svenske mannen generellt skulle vara feminin håller jag inte med om.
Frågan är ju snarare vilka kretsar TS rör sej i som har den uppfattningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in