Lanseringen av Kopparbergs Cider på flaska slår på stort med reklam som "SVERIGES STÖRSTA EXPORTSUCCÈ äntligen till Systembolaget".
De är flaskorna de syftar på, och de verkar vara smakerna Päron och Strawberry Lime som kommer till Sverige.
Om ni missat reklamen för den så är det just den som är de första man möter när man kommer in på deras hemsida: http://www.kopparbergs.se/
Första tanken, är inte detta falsk marknadsföring? Jag tror ju knappast att Kopparbergs Cider är de som Sverige exporterar mest? När de gäller cider är det säkerligen så, den finns lite här och var ute i de ställen jag besökt i Europa och jag har aldrig sett en annan svensk cider utanför norden. Men största exportsuccé? Hmm...
Andra tanken är att är det inte lustigt att de här som varit så pass stora utomlands inte funnits på Systembolaget tidigare? Kopparbergs finns ju visserligen på burk tror jag, men inte i 33 cl flaska och de är ju den som är stor utomlands, och nu kommer hit till Sverige.
Kopparbergs päroncider vet jag finns på burk, så att de kommer på flaska är väl egentligen inte någon extrem breaking news direkt.
Fråga tre är hur Kopparbergs lyckades göra sin cider till "Swedish premium cider" och få den stor utomlands?
Vad beror det på?
Vad tycker ni om Kopparbergs Cider? Hur står den sig mot annan svensk cider? Jag känner ingen skillnad på någon av de svenska, samtliga är sockrade till max och är väl egentligen ingen "äkta" cider utan en form av alkoläsk?
Därmed inte sagt att en Kopparbergs eller Rekordelig Cider kan va ruggigt gott efter några öl. Eller ja, ruggigt gott är väl att ta i, men helt okej när man druckit några öl och får en lite uppfriskande smak.
De är flaskorna de syftar på, och de verkar vara smakerna Päron och Strawberry Lime som kommer till Sverige.
Om ni missat reklamen för den så är det just den som är de första man möter när man kommer in på deras hemsida: http://www.kopparbergs.se/
Första tanken, är inte detta falsk marknadsföring? Jag tror ju knappast att Kopparbergs Cider är de som Sverige exporterar mest? När de gäller cider är det säkerligen så, den finns lite här och var ute i de ställen jag besökt i Europa och jag har aldrig sett en annan svensk cider utanför norden. Men största exportsuccé? Hmm...
Andra tanken är att är det inte lustigt att de här som varit så pass stora utomlands inte funnits på Systembolaget tidigare? Kopparbergs finns ju visserligen på burk tror jag, men inte i 33 cl flaska och de är ju den som är stor utomlands, och nu kommer hit till Sverige.
Kopparbergs päroncider vet jag finns på burk, så att de kommer på flaska är väl egentligen inte någon extrem breaking news direkt.
Fråga tre är hur Kopparbergs lyckades göra sin cider till "Swedish premium cider" och få den stor utomlands?
Vad beror det på?
Vad tycker ni om Kopparbergs Cider? Hur står den sig mot annan svensk cider? Jag känner ingen skillnad på någon av de svenska, samtliga är sockrade till max och är väl egentligen ingen "äkta" cider utan en form av alkoläsk?
Därmed inte sagt att en Kopparbergs eller Rekordelig Cider kan va ruggigt gott efter några öl. Eller ja, ruggigt gott är väl att ta i, men helt okej när man druckit några öl och får en lite uppfriskande smak.