2020-12-29, 17:02
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Druckit en hel del Kopparbergs nu under julen. Riktigt bra cider faktiskt, har köpt både alkoholfri och mellanstark. Kul att det går bra för Kopparbergs.
Citera
2021-01-07, 21:19
Medlem
Jag tycker att Kopparbergs cider är god. Dricker inte så ofta cider men skulle nog välja Kopparbergs isåfall.
Citera
2021-01-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badmeetsevil0
Päron är godast.

Ja, helt klart. Riktigt god.
Citera
2021-01-09, 12:58
Medlem
Porphyrogenituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Druckit en hel del Kopparbergs nu under julen. Riktigt bra cider faktiskt, har köpt både alkoholfri och mellanstark. Kul att det går bra för Kopparbergs.

Citat:
Ursprungligen postat av nornaa
Jag tycker att Kopparbergs cider är god. Dricker inte så ofta cider men skulle nog välja Kopparbergs isåfall.

Citat:
Ja, helt klart. Riktigt god.
Vilka är favoriten/erna, av någon anledning dras jag mest till cider utan alkohol men har inte testat just deras alkoholfria än.
Citera
2021-01-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porphyrogenitus
Vilka är favoriten/erna, av någon anledning dras jag mest till cider utan alkohol men har inte testat just deras alkoholfria än.

Min favorit är päron 7.0, den är väldigt god.
Citera
2021-01-09, 19:31
Medlem
Strangeflowers avatar
Citat:
Min favorit är päron 7.0, den är väldigt god.

Den är ju enbart äcklig. Fy fan :O Har en vidrig eftersmak som får det att krulla sig i ryggraden. Jag som tyckte om den med äpple när jag var ung och festsugen. Måttligt besviken när jag nyligen drack den, då som 36-åring med discobråck.
Bara för den som vill bli för full, i min mening.
Citera
2021-01-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strangeflower
Den är ju enbart äcklig. Fy fan :O Har en vidrig eftersmak som får det att krulla sig i ryggraden. Jag som tyckte om den med äpple när jag var ung och festsugen. Måttligt besviken när jag nyligen drack den, då som 36-åring med discobråck.
Bara för den som vill bli för full, i min mening.

Nu var det ett tag sedan jag drack den, men den är en av få som funkar även om man inte har möjlighet att kyla ner den, lika god ändå.
Citera
2021-01-12, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porphyrogenitus

Kopparbergs alkoholfria päroncider är den godaste, helt klart. Äpple funkar också men är snäppet under.

Jag kollade efter Kopparbergs päroncider på systemet men hittade bara 7,0%. Jag vet att jag druckit 4,5% för många många år sedan. Har den slutat tillverkas? Skulle vara kul att prova den igen.

Kopparbergs Naked Apple 4,5% var annars god. En halvtorr cider som funkar bra som måltidsdryck.
Citera
2021-01-12, 22:08
Medlem
Citat:

Jag kollade efter Kopparbergs päroncider på systemet men hittade bara 7,0%.

Den är godast. Päron 7.0 ska det vara 😋
Citera
2021-01-13, 17:41
Medlem
Citat:
Den är godast. Päron 7.0 ska det vara 😋

Nej, fy. Smakar bara alkohol. Öl och cider ska inte vara starkare än 6%, gärna strax under 5%.
Citera
2021-01-15, 17:45
Medlem
Citat:
Nej, fy. Smakar bara alkohol. Öl och cider ska inte vara starkare än 6%, gärna strax under 5%.

Tycker inte päron 7.0 smakar alkohol. Väldigt god, som jag minns den iallfall. Var ju ett tag sedan jag drack den. Kanske inte samma nu?
Citera
2026-05-23, 20:09
Medlem
AzorAhai.xs avatar
måste vara den vidrigaste cidern som finns tung alkohol smak som ger en grov rodnad och magknip
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in