2012-05-20, 09:02
Moderator
Siegfrids avatar
Jenny Persson, uppenbarligt inkvoterat feministalibi på Gotlands Tidningar, berättar ovanligt öpennhjärligt om varför hon inte vill skriva om kvinnoförtrycket inom islam:
Citat:
Jag kan inte skriva om min ilska då jag läser om hedersmord och könsapartheid och mångäktenskap. Jag kan inte skriva om vad jag, som kvinna och feminist, innerst inne tycker om att vissa kvinnor inte har lov att gå utanför dörren utan manligt sällskap. Jag kan inte skriva om en enormt utbredd religion som nästan i det närmaste bygger på kvinnoförtryck och hedersstrukturer.

Nähä, om det nu är ett problem och du är krönikör och förbannad, varför skriver du inte då?

Jo, för om man skriver om det så riskerar man att underblåsa rasism och Sverigedemokrati:
Citat:
Jag kan inte göra det, för gör jag det så kan jag ge mig fan på att alla ni svennenassar sitter där ute och läser, nickar jakande, tänker "de ska ut ur vårt land" och sedan går och röstar på SD.
http://www.helagotland.se/kronika/je...icleid=7692393
Att hon sviker dessa utsatta kvinnor inom islam bekymrar henne ett tag men är ett mindre problem.
Citat:
Att jag, som kvinna och feminist, helt håller käften och inte protesterar, demonstrerar eller knappt ens tar ställning, är ett enda stort jäkla svek mot de muslimska kvinnor som lider under de här problemen.
Det viktiga är att måla upp en bild av de svenska männen som förövare. Hur många etniskt svenska män fundera på månggifte, kan man undra?

Hennes idealsamhälle där alla håller varandra i hand och sjunger We shall ovedcome och alla imamer är snälla kommer inte, och det bekymrar henne. Att det har något att göra med hennes svek ovan funderar hon inte på, det är bara "rasisternas" fel.

Citat:
Det är varken stat eller muslimer som lägger munkavel på debatten kring islam och invandring i det stora hela. Det är rasisterna och nazisterna som gör det. Ni som mest av alla efterlyser en debatt.
....
Det är ni som gör att man inte vågar.
Citera
2012-05-20, 09:35
Medlem
Hon vågar alltså inte yppa sina åsikter om islam pga "rasister". Jenny Persson, i egenskap av att vara en radikal feminist är alltså rädd för att bli stämplad av det maskineri (det judiska PK-maskineriet) hon själv är en del av, och har varit med om att bygga upp? Jenny vet att om hon säger vad hon egentligen tycker kommer hon bli rasiststämplad av hennes egna vänner/ideologiska kollegor
Citera
2012-05-20, 09:38
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Jenny Persson, uppenbarligt inkvoterat feministalibi på Gotlands Tidningar, berättar ovanligt öpennhjärligt om varför hon inte vill skriva om kvinnoförtrycket inom islam:

Nähä, om det nu är ett problem och du är krönikör och förbannad, varför skriver du inte då?

Jo, för om man skriver om det så riskerar man att underblåsa rasism och Sverigedemokrati:

http://www.helagotland.se/kronika/je...icleid=7692393
Att hon sviker dessa utsatta kvinnor inom islam bekymrar henne ett tag men är ett mindre problem.

Det viktiga är att måla upp en bild av de svenska männen som förövare. Hur många etniskt svenska män fundera på månggifte, kan man undra?

Hennes idealsamhälle där alla håller varandra i hand och sjunger We shall ovedcome och alla imamer är snälla kommer inte, och det bekymrar henne. Att det har något att göra med hennes svek ovan funderar hon inte på, det är bara "rasisternas" fel.

samtidigt är det förknippat med livsfara att skriva det hon egentligen har på hjärtat
Citera
2012-05-20, 09:41
Medlem
lampross avatar
Reductio ad Sverigedemokratum alltså. Gynnar något SD får det inte föras fram. Generalregel i dagens politik och kulturdebatt. Intressant att åter få det belyst.

Men nu är ju anden ute ur flaskan. Perssons artikel var ett självmål, bra att du lyfte fram den TS.
Citera
2012-05-20, 10:14
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Alla ni puckon som inte kan tänka längre än näsan räcker.

dagligen händer det att folk frågar mig: Jenny Persson, du som är krönikör och har ordet i din makt, varför skriver du inte om detta viktiga samhällsproblemet?

Men jag säger: NEJ

Jag kan inte göra det. För jag vet att ni bara skulle misstolka mina ord som jag skriver i Gotlands Tidningar. Jag avskyr er. Föraktar er. Jag vet att mina ord skulle driva er som de får, som de SVIN ni är - att flockas vid valurnan och rösta på svennenazzepartiet.

Detta kan jag inte ge er.

Ni med era enkla svartvita lösningar....

Har ni tänkt på att lösningen kanske kan vara en statlig kurs istället? Kanske regelbunden tillsyn av imamerna så att de uppför sig feministiskt? Varför kan inte det vara lösningen? Varför måste det alltid handla om att kasta ut?
Senast redigerad av gentleman 2012-05-20 kl. 10:17.
Citera
2012-05-20, 10:16
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosken-Pekka
Hon vågar alltså inte yppa sina åsikter om islam pga "rasister". Jenny Persson, i egenskap av att vara en radikal feminist är alltså rädd för att bli stämplad av det maskineri (det judiska PK-maskineriet) hon själv är en del av, och har varit med om att bygga upp? Jenny vet att om hon säger vad hon egentligen tycker kommer hon bli rasiststämplad av hennes egna vänner/ideologiska kollegor

Precis!

Men det här är kanske journalistkårens (och i förlängningen kulturmarxisternas) sätt att bearbeta den psykos de har befunnit sig i de senaste årtionden. Givetvis måste de backa ur sin återvändsgränd och skylla på potentiella SD-röstare men det kanske är enda sättet att faktiskt ta sig ur sina bojor.

Vi får inte glömma den skada som denna paradigm faktiskt har gjort på dessa människors psyken. PK-iterna mår inte bra utan lider av vanföreställningar som nästan kan klassas som en slags kollektiv psykisk åkomma. Jag var själv en av dem och mitt uppvaknande var jättejobbigt. Men när man väl har öppnat ögonen och börjar tänka själv så mår man så mycket bättre.
Citera
2012-05-20, 10:20
Moderator
Siegfrids avatar
Läser man artikeln noga så får man reda på att hon troligen inte skulle kunna skriva om problem med islam även om Sverige vore kemiskt rent från Sverigedemokrater, nationalister eller rasister.
Hennes vision gäller ett sekulariserat, svenskt islam som hyllar jämlikhet, följer svensk lag. Kanske till och med är genus- och htb-certifierat.
Ett sådant islam existerar endast i hennes fantasi. Varken moske-besökarna själva eller moskernas finansiärer vill se ett sådant islam. De vill istället ha ett traditionellt, wahabistiskt, reaktionärt och fördomsfullt islam.
Eftersom hennes vision aldrig ens kan närma sig verkligheten så kommer hon aldrig att kunna skriva, eftersom själva handlingen att skriva om problem med islam betyder att hon erkänner att hennes vision inte finns och kommer att fungera. Bättre då att skylla på Sverigedemokrater et consortes.
Nu när Uppdrag granskning drig ner brallorna på henne så koketterar hon ett tag men kommer snart att glömma igen. Hennes svek mot de kvinnor som lever i islams fängelse kommer att fortsätta.
Citera
2012-05-20, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Läser man artikeln noga så får man reda på att hon troligen inte skulle kunna skriva om problem med islam även om Sverige vore kemiskt rent från Sverigedemokrater, nationalister eller rasister.

Hennes vision gäller ett sekulariserat, svenskt islam som hyllar jämlikhet, följer svensk lag. Kanske till och med är genus- och htb-certifierat.
Ett sådant islam existerar endast i hennes fantasi. Varken moske-besökarna själva eller moskernas finansiärer vill se ett sådant islam. De vill istället ha ett traditionellt, wahabistiskt, reaktionärt och fördomsfullt islam.

Eftersom hennes vision aldrig ens kan närma sig verkligheten så kommer hon aldrig att kunna skriva, eftersom själva handlingen att skriva om problem med islam betyder att hon erkänner att hennes vision inte finns och kommer att fungera. Bättre då att skylla på Sverigedemokrater et consortes.

Nu när Uppdrag granskning drig ner brallorna på henne så koketterar hon ett tag men kommer snart att glömma igen. Hennes svek mot de kvinnor som lever i islams fängelse kommer att fortsätta.
Hon lever hellre i en bubbla och låtsas som ingenting. Patetisk som människa och övrig media som tänker lika efterblivet som hon.
Citera
2012-05-20, 11:36
Medlem
Super-Swedes avatar
Intressant artikel! Ett erkännande av den existerande PK-korrekta giftgas som kväver landets befolkning. Hellre tiga ihjäl problemen som medför att allt för många kvinnor lider, misshandlas och våldtas, att barn ingår äktenskap och våldtas, kvinnor mördas av sina anhöriga, än att riskera att man ger SD en enda röst. Dessa ansvarslösa, vidriga PK människor måste ha svårt att leva med sig själva och den livslögn som det innebär.

Att hon dessutom kollektivt pekar ut SD:s väljare som svennenassar bevisar bara hur inskränkt hon är i sin egen lilla indoktrinerade hjärna. Nu hoppas hon sannolikt på att hon plockat tillräckligt många PK poäng för att bli kvalificerad att skriva i de stora slaskblaskorna.

All kred till Janne J UG, som vågar trycka upp huvudet ovanför giftgasen.
Citera
2012-05-20, 11:36
Medlem
Ree81s avatar
Lägg även märke till att hon skriver "varför ska det alltid handla om att kasta ut?", när SD knappast står för någon sån extrem politik. SD pratar möjligtvis om att utvisa kriminella invandrare, men inte att kasta ut invandrare som redan är här, bara för att de har en viss åsikt, som hon verkar påstå. Det där är snarare en myt som cirkulerar bland SD-motståndare, men alltså inte har någon grund i verkligheten.

Detta antyder även hon vill göra "hotet om SD" större än vad det är, i ett försök att skylla ifrån sig. Hon blir arg, och skriver argsint "svennenazzepartiet" och "NEJ", med stora bokstäver. Men detta kan inte tolkas på annat sätt än att hon är arg för att hennes riktiga natur som en fegsint reporter fast i PK-träsket har avslöjats.

Nej, det här har inget med SD att göra. Hade hon och hennes kollegor gjort deras jobb hade SD, precis som Avpixlat och Fria Tider, aldrig kommit till. Klart man blir sur och gör allt man kan för att skylla ifrån sig när man blir rättvist anklagad för att ha dolt sanningen.
Citera
2012-05-20, 11:47
Medlem
Thalamuss avatar
Vilken oerhört svag människa. Det är pinsamt att journalister dagligen sjunker så lågt som hon gör här. Den konstanta ångesten och förvirringen hon lever med måste vara enorm. Vad är det hon är rädd för? Att bli stämplad som rashatare för att hon ogillar en viss religions förtryck mot människor?

Det är inte bara ett svek mot muslimska kvinnor, det är ett svek mot samtliga kvinnor. Jag hoppas hon inser det. Hur kunde det ha gått så långt som det gjort? Att man inte kan tala ärligt om vad man tycker utan att råka ut för hot gör att dagens samhälle har ett diktaturliknande tryck över sig.

Nåja, hon kanske bryter ihop snart, börjar raljera fritt om kvinnors förtryck från islam och åker dit för hets mot folkgrupp. Skulle vara en rolig ironi.
Citera
2012-05-20, 12:08
Medlem
Combots avatar
Trist, men inte okänt. Skrämmande hur mycket munkavle svenska journalister har,
eller sätter på sig själva rättare sagt. De vill så klart inte förlora sina jobb osv.

Men detta är bara beklämmande. Och en skymf mot oss som har den intellektuella
kapaciteten att givetvis inte dra alla muslimer över en kant. Hon skulle visst kunna
skriva att det finna idioter även bland imamer och hon skulle kunna skriva och
stödja de kvinnor som utsätts för hot och prygel av sina män.

Detta kan hon skriva, och avsluta sin krönika med att konstatera hur många
laglydiga och skattebetalande muslimer det även finns i Sverige.

Jag ser verkligen inte problemet, men jag vet vilken beröringsskräck det finns
inom den kåren. Plus att det krävs en intelligent människa som kan skriva en
väl balanserad krönika. Vilket denna ursäkt till kvinna och journalist verkligen
inte verkar vara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in