2012-05-20, 09:02
Jenny Persson, uppenbarligt inkvoterat feministalibi på Gotlands Tidningar, berättar ovanligt öpennhjärligt om varför hon inte vill skriva om kvinnoförtrycket inom islam:
Nähä, om det nu är ett problem och du är krönikör och förbannad, varför skriver du inte då?
Jo, för om man skriver om det så riskerar man att underblåsa rasism och Sverigedemokrati:
Att hon sviker dessa utsatta kvinnor inom islam bekymrar henne ett tag men är ett mindre problem.
Hennes idealsamhälle där alla håller varandra i hand och sjunger We shall ovedcome och alla imamer är snälla kommer inte, och det bekymrar henne. Att det har något att göra med hennes svek ovan funderar hon inte på, det är bara "rasisternas" fel.
Citat:
Jag kan inte skriva om min ilska då jag läser om hedersmord och könsapartheid och mångäktenskap. Jag kan inte skriva om vad jag, som kvinna och feminist, innerst inne tycker om att vissa kvinnor inte har lov att gå utanför dörren utan manligt sällskap. Jag kan inte skriva om en enormt utbredd religion som nästan i det närmaste bygger på kvinnoförtryck och hedersstrukturer.
Nähä, om det nu är ett problem och du är krönikör och förbannad, varför skriver du inte då?
Jo, för om man skriver om det så riskerar man att underblåsa rasism och Sverigedemokrati:
Citat:
http://www.helagotland.se/kronika/je...icleid=7692393
Jag kan inte göra det, för gör jag det så kan jag ge mig fan på att alla ni svennenassar sitter där ute och läser, nickar jakande, tänker "de ska ut ur vårt land" och sedan går och röstar på SD.
Att hon sviker dessa utsatta kvinnor inom islam bekymrar henne ett tag men är ett mindre problem.
Citat:
Det viktiga är att måla upp en bild av de svenska männen som förövare. Hur många etniskt svenska män fundera på månggifte, kan man undra?
Att jag, som kvinna och feminist, helt håller käften och inte protesterar, demonstrerar eller knappt ens tar ställning, är ett enda stort jäkla svek mot de muslimska kvinnor som lider under de här problemen.
Hennes idealsamhälle där alla håller varandra i hand och sjunger We shall ovedcome och alla imamer är snälla kommer inte, och det bekymrar henne. Att det har något att göra med hennes svek ovan funderar hon inte på, det är bara "rasisternas" fel.
Citat:
Det är varken stat eller muslimer som lägger munkavel på debatten kring islam och invandring i det stora hela. Det är rasisterna och nazisterna som gör det. Ni som mest av alla efterlyser en debatt.
....
Det är ni som gör att man inte vågar.
....
Det är ni som gör att man inte vågar.