2012-05-20, 00:10
Medlem
Madagascars avatar
Det dyker ibland upp skoluppgiftsfrågor här på PU. De kan ju var lite enerverande då de oftast inte inbjuder till någon diskussion. Jag tror det har varit nolltolerans här för skoluppgifter. Men om de skulle samlas i en spikad tråd blir de inte så irriterande och personligen skulle jag inte ha något emot att ibland titta in i tråden och efter förmåga hjälpa ungdomarna lite på traven.

Men så har vi det här med åldersgränsen 18 år. De som ställer dessa frågor är väl typiskt gymnasieungdomar. En sådan tråd jag förseslår kan ju kanske attrahera de som är under 18 och det är ju inte förenligt med flashbacks regler.

Exempel på liknande tråd för matematikfrågor (25 000+ inlägg): https://www.flashback.org/t1293640

Exempel på skoluppgitstråd här på PU: https://www.flashback.org/t1875074

Jag är kluven till mitt eget förslag. Vad tycker ni?
Senast redigerad av Madagascar 2012-05-20 kl. 00:45.
Citera
2012-05-20, 00:13
Medlem
TKD_1337s avatar
Denna tråd skickas till delforumet Flashback i Om Flashback. /MOD
Citera
2012-05-20, 00:36
Medlem
TKD_1337s avatar
Det handlar inte bara om det är en skoluppgift eller inte. Det kan handla om att tråden saknar diskussionsunderlag, att det redan finns flera trådar om samma ämne o.s.v.

Man ska också tänka på att utrikespolitik är ett brett ämne och det kan bli klyddigt att ha så många ämnen i samma tråd (tänker på ditt förslag om en tråd för studieuppgifter).

Däremot så dissar jag inte förslaget.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-05-20 kl. 00:46.
Citera
2012-05-20, 00:55
Medlem
Combots avatar
Detta behövs väl inte dryftas här, det kan ni mods väl själva bestämma om i PU?
Citera
2012-05-30, 18:51
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det handlar inte bara om det är en skoluppgift eller inte. Det kan handla om att tråden saknar diskussionsunderlag, att det redan finns flera trådar om samma ämne o.s.v.

Man ska också tänka på att utrikespolitik är ett brett ämne och det kan bli klyddigt att ha så många ämnen i samma tråd (tänker på ditt förslag om en tråd för studieuppgifter).

Finns i historieforumet. Det är också brett. Jag är för. Brukar vara skitroligt att systematiskt ljuga för skolungdomar som inte ens orkar öppna boken och kontrollera det man sagt.
Citera
2012-06-02, 03:14
Medlem
Madagascars avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Detta behövs väl inte dryftas här, det kan ni mods väl själva bestämma om i PU?
Jag tycker också det vore rimligt om vi kunde få dryfta detta just i PU där jag först postade tråden och som tråden handlar om. Jag tycker det borde finnas utrymme i varje enskilt delforum att få diskutera vissa metafrågor som rör just det delforumet. Att bli förpassad hit till det allmänna "Om flashback" har hittills inte gett särskilt mycket. Kanske om mod flyttade tillbaka tråden till PU så skulle den här tråden få en chans.

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Finns i historieforumet. Det är också brett. Jag är för. Brukar vara skitroligt att systematiskt ljuga för skolungdomar som inte ens orkar öppna boken och kontrollera det man sagt.
Haha...
Senast redigerad av Madagascar 2012-06-02 kl. 03:22.
Citera
2013-03-17, 20:00
Medlem
TKD_1337s avatar
Uppdatering: en tråd för skoluppgifter startades för en vecka sen.
Citera
2013-03-17, 20:07
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Uppdatering: en tråd för skoluppgifter startades för en vecka sen.
Jo, jag såg det. Kul. Vi provar och ser hur det går.

Jag har redan försökt hjälpa de söndercurlade slöfockarna med lite "pointers".

Och - som sagt, den största vinsten är förhoppningsvis att vi slipper se dem förpesta PU med nya trådar. Förhopnningsvis får du mindre jobb med att hålla ordning.
Senast redigerad av Madagascar 2013-03-17 kl. 20:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in