2012-05-19, 23:18
Medlem
Hej. Såhär ligger det till, jag har en extern Hårddisk http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=538962 som jag hade inkopplad till min tv. Det finns ingen "säker borttagnings-funktion" på tv'n, och enda anledningen jag hade den kopplad dit istället för till min bärbara dator var för att datorn var på lagning. När jag väl fick tillbaks min dator och skulle koppla den dit istället så försvann givetvis partitionen på hårddisken. Det var ca 2månader sedan, har sökt information då jag fått tid och ork över, men hittills har inget hjälpt.

Det som händer då hårddisken är inkopplad, oavsett vilken dator och vilket usb-uttag jag använder är att den hittas, men informationen står som "Inte allokerat" och hårddisken står då alltså som "Inte initierad"
http://i291.photobucket.com/albums/l...ewer1n/dat.jpg

Dom program jag testat är:
EASUS Partition Master (partitionen hittades inte då man skulle välja vilken man ville återskapa)
Parargon Hard Disk Manager 2010
Minitool Power data recovery
Minitool partition recovery
Testdisk 6.12

Det som händer är som vanligt att man hittar ingen partition att återskapa..
Har ca 1.5TB fullt på den, är det helt kört, eller kan någon ha några tips på vad jag har kvar att testa? utan att betala flera tusenlappar för att få tillbaks innehållet. Uppskattar verkligen all hjälp jag kan få.

MvH Robin
Citera
2012-05-19, 23:27
Medlem
sommarlovs avatar
Ett gammalt program som heter "Recover It All" hjälpte mig en gång, när jag råkade radera fel part. och inga andra program fungerade...

Finns på piratställen...
Citera
2012-05-20, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ett gammalt program som heter "Recover It All" hjälpte mig en gång, när jag råkade radera fel part. och inga andra program fungerade...

Finns på piratställen...

Tack ska testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in