2012-05-19, 21:37
Medlem
Jag är tjej och mäter hela 185-187 (nånstans där) cm över havet. Jag vet att jag ser rätt bra ut och får rätt mycket bekräftelse från killar osv, iaf de som är längre än mig. Men framför allt så vet jag att jag är en bra, smart och rolig tjej. Därför går jag alltid med bra hållning och framstår oftast som väldigt självsäker. Det är nästan aldrig några män/killar som kommenterar min längd, isåfall endast killar som är betydligt kortare. Men däremot tjejer (de som är medellånga, aldrig kortisarna) kommenterar heeela tiden min längd som något negativt, "är det inte jobbigt?" "Du kan väl inte ha klackar?" "Finns det några killar som är längre?" "synd att du är så lång annars hade du varit riktigt snygg" osv. Och jag förstår inte, varför? Jag brukar bara svara "du skulle se min pappa, han är 2 meter".

Men hursom, jag vill fråga er (framförallt ni lite länger killar). Är min längd något ni skulle se som ett problem? Skulle ni välja en mindre attraktiv kortare tjej framför en mer attraktiv som var väldigt lång? Kan va intressant att höra.
2012-05-19, 21:47
Medlem
Autocratss avatar
Det ser ju en aning konstigt ut om en kille på 175cm är med en tjej på 195 (klackar). Det skiljer alltså en kuklängd, vilket märks oerhört. Det ligger också i manligheten att inte vara kortare.

Men, problemet är inte ditt. Det är andras.
2012-05-19, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wdrty
Jag är tjej och mäter hela 185-187 (nånstans där) cm över havet. Jag vet att jag ser rätt bra ut och får rätt mycket bekräftelse från killar osv, iaf de som är längre än mig. Men framför allt så vet jag att jag är en bra, smart och rolig tjej. Därför går jag alltid med bra hållning och framstår oftast som väldigt självsäker. Det är nästan aldrig några män/killar som kommenterar min längd, isåfall endast killar som är betydligt kortare. Men däremot tjejer (de som är medellånga, aldrig kortisarna) kommenterar heeela tiden min längd som något negativt, "är det inte jobbigt?" "Du kan väl inte ha klackar?" "Finns det några killar som är längre?" "synd att du är så lång annars hade du varit riktigt snygg" osv. Och jag förstår inte, varför? Jag brukar bara svara "du skulle se min pappa, han är 2 meter".

Men hursom, jag vill fråga er (framförallt ni lite länger killar). Är min längd något ni skulle se som ett problem? Skulle ni välja en mindre attraktiv kortare tjej framför en mer attraktiv som var väldigt lång? Kan va intressant att höra.

korta tjejer är gulligare, lättare att hantera i sängkammarn.. meeen, långa tjejer kan vara vackrare, sålänge dom inte är tjocka eller mulliga. hur du ser ut i ansiktet avgör helt klart.
att ingen kille säger något om din längd framför dig betyder inte att de inte säger att du är lång som en häst bakom din rygg.

sammanfattning, föredrar korta tjejer. men långa kan vara riktigt vackra och sexiga om dom tar hand om figuren.
är själv 1.85.
2012-05-19, 21:55
Medlem
Turid1891s avatar
Jag är 167cm (tjej), tycker längre tjejer är mer attraktiva än korta.
2012-05-19, 21:55
Medlem
shad33rs avatar
Jag är 176 cm och brukar därför välja tjejer som är under 170 cm, det får mig o känna mig mer manlig och beskyddande.
2012-05-19, 21:57
Medlem
Nu är inte jag en av de killar du helst ville skulle svara med mina (1.75m) men jag gör det ändå. Du kan vara hur attraktiv som helst men jag skulle ändå inte vilja para ihop mig med någon som är såpass längre än en själv. Jag skulle känna mig underlägsen vilket någon tidigare svarat är emot människans natur. Nej, det skulle helt enkelt inte passa.
2012-05-19, 21:57
Medlem
Citat:

Är själv lång, längre än dig, och jag föredrar långa tjejer. Tycker det är oerhört vackert med långa tjejer. Men gillar jag förstås korta tjejer också.

Möt livet med en klackspark tjejen och bry dig inte om vad de korta tjejerna säger! 8-)
2012-05-19, 22:00
Medlem
Svanen1s avatar
Jo ska jag vara ärlig skulle jag inte dejta en tjej som är längre än mig, känns inte helt okej på något vis.
Nu är jag i din längd men skulle nog ändå inte falla för dig pga din längd är jag rädd..men som sagt det ligger hos mig och inte hos dig..

Att fråga om jag (och andra lite längre killar..) skulle välja en ful kort tjej istället för en lång snygg är bara knäppt..Svaret är nej, jag skulle välja en kortare snygg tjej istället
2012-05-19, 22:01
Medlem
196cm. jag tycker det är pinsamt att träffa små tjejer.... känns som man är med en 4 åring.
2012-05-19, 22:05
Medlem
Adriadnes avatar
Jag tycker att det låter som att du egentligen är ganska nöjd med din längd, så bry dig inte om vad andra säger!! Tjejerna som kommenterar det tycker antagligen att du är skitsnygg och vill hitta någonting att klaga på för att inte känna sig underlägsna. Som jag ser det så är väl ditt enda problem att urvalet av killar blir lite mindre eftersom normen trots allt säger att killen ska vara längre än tjejen och många kortare killar kommer att känna sig omanliga bredvid dig. Å andra sidan, om man vill se det positivt, så kommer du antingen så småningom få en lång och stilig kille, eller en kortare kille med tillräckligt mycket balls, självsäkerhet och fritänkande för att strunta i hur det "ska" vara.

//Tjej, 164 cm.
2012-05-19, 22:07
Medlem
Elementarts avatar
Är runt 175cm lång. Ser inte problem med att vara tillsammans med en tjej som är mycket längre än mej själv.
2012-05-19, 22:08
Medlem
Citat:

Aldrig i livet. Jag dör för tjejer i din längd. SÅ jävla hett!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in