• 1
  • 2
2012-05-19, 13:30
Medlem
glaspsykes avatar
Vissa travhästnamn blir man alldeles förälskad i, vissa är bara helt enkelt patetiska, sedan så finns det namn som "She sells seashells" och "Ramtaramtamtamta" bara för att trolla.

Dela med er av de lustigaste namnen ni hört.

mvh
Citera
2012-05-19, 13:42
Medlem
MikeWazowskis avatar
Jag trodde ett långt tag att Jim Frick var ett namn på en häst.
Citera
2012-07-05, 23:33
Medlem
Tycker den lagom puckade ordvitsen Thai Tanic är ett helt ok namn på en travhäst.
Citera
2012-07-07, 00:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glaspsyke
Vissa travhästnamn blir man alldeles förälskad i, vissa är bara helt enkelt patetiska, sedan så finns det namn som "She sells seashells" och "Ramtaramtamtamta" bara för att trolla.

Dela med er av de lustigaste namnen ni hört.

mvh

Varför krångla till det. Björn Lindblom hade på 80-talet en häst vid namn Gormer. Såg den i värmningen på Solvalla 1985 och gav mig intrycket av att inte kunna förlora. Sagt och gjort, gick in med allt och fick 8,50 tillbaka. Bra häst med skönt namn.

Annars tycker jag att Vintage Year var ett bra namn och en snygg häst.
Citera
2012-07-10, 11:02
Medlem
Dr.Seusss avatar
Gillar gamle "Storstadsbusen" skarpt
Citera
2012-07-20, 01:03
Medlem
Oj .. det finns ju hur många sjuka och roliga namn på travare som helst Bara ett namn jag kan komma på nu dock som tävlade för många år sedan, har för mig att hästen är danskfödd och det betyder säkerligen något annat eller så är det ett danskt namn? Hur som helst, hästen heter Gizmo Bög

Jag har för övrigt en travare som tävlar, han har dock kanske ett lite mer normalt namn
Citera
2012-07-21, 20:57
Medlem
Markmags avatar
Det är tur hästarna inte riktigt vet vad de själva heter. Den största delen av namnen är groteska.
Citera
2012-07-23, 13:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagliabue
Oj .. det finns ju hur många sjuka och roliga namn på travare som helst Bara ett namn jag kan komma på nu dock som tävlade för många år sedan, har för mig att hästen är danskfödd och det betyder säkerligen något annat eller så är det ett danskt namn? Hur som helst, hästen heter Gizmo Bög

Jag har för övrigt en travare som tävlar, han har dock kanske ett lite mer normalt namn

Bøg på danska är inte samma som på svenska. Det är helt enkelt trädet bok. På danska kallas en bög för bøsse.
Citera
2012-07-23, 19:12
Medlem
Snushilda ställde banne mig upp i självaste V75 i lördags... Damen ifråga hade dock ingen tur.
Citera
2012-07-26, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Bøg på danska är inte samma som på svenska. Det är helt enkelt trädet bok. På danska kallas en bög för bøsse.

Det var de jag misstänkte, att det betydde något helt annat
Citera
2012-07-26, 23:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagliabue
Det var de jag misstänkte, att det betydde något helt annat

Ja, du var inne på det och det finns inte så få som faktiskt heter det i efternamn också. Några har flyttat till Sverige och då lagt till ett "h" i slutet av namnet. Det uttalas dock likadant och hindrar nog ingen från att associera det med det svenska ordet som för övrigt tros komma från månsingens bögis med betydelsen "lättlurad man".

På tal om danska travnamn så minns jag Uggla Nera. Tror att Leif Lövgren (Joakims far) tränade den under senare delen av 70-talet.
Citera
2012-07-26, 23:39
Medlem
Knotknets avatar
Det finns en dansk galopphäst vid namn Mediahora. Rätt kul tycker jag. Sen minns jag Krama Kjell från barndomen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in