• 1
  • 2
2012-05-19, 12:05
Medlem
charlesbergs avatar
Tjena nu är det så att jag söker en billig och bra bordfläkt att ha vid datorn! För att det länge har varit kvavt i mitt rum men igår va droppen nåd ! Igår blev jag yr av syrebrist fick lägga mig framför tvn och öppna fönstret jävligt mycket ! Så nu är det dags för en bordsfläkt tänkte vet nån som säljer billiga fläktar har kollat på rusta och bauhaus och clas ohlsson. Och på dom andra butikerna dom verkar alla ta 149 för 23 och bauhaus 169 för 30cm .

Vet ni vad det finns billiga och stora fläktar gärna butik

Ska ha 2 fläktar för att få igång luftcirkulationen i rummet
Citera
2012-05-19, 12:31
Bannlyst
Rusta Jula Siba brukar ha billiga fläktar
Citera
2012-05-19, 12:50
Medlem
VVeeDs avatar
Köp en ordentlig, för när värmen slår till om en månad så kommer det inte finns bordsfläktar på vare sig Jula, rusta, Lidl, NetonNet, CO och ÖoB. Bara såna där stativ för 6-700 kr som blattarna brukar köpa.

Åkte runt i hela Stockholm förra året i jakt på en bordsfläkt.

Hittade http://www.clasohlson.com/se/Bordsfläkt/Pr362720000 fungerar väl bra.
Citera
2012-05-19, 13:10
Medlem
charlesbergs avatar
Alla har 149 kr på sina 23 cm fläktar skumt ser ut att bli bauhaus 30cm för 169 kr köper 2
Citera
2012-05-19, 13:23
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlesberg
Alla har 149 kr på sina 23 cm fläktar skumt ser ut att bli bauhaus 30cm för 169 kr köper 2
Om du nöjer dig med 15,2 cm så har Elgiganten för 79:-. Ibland har ju Lidl, Netto och Överskottsbolaget utförsäljning i ens område på fläktar så kan vara värt att kolla också.
Citera
2012-05-19, 14:05
Medlem
charlesbergs avatar
har sett att elgiganten har för 99kr för liten tycker jag då lägger jag hellre 70 spänn mer på en 30
Citera
2012-05-19, 15:44
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Köp en dyrare fläkt, dom där billiga bordsfläktarna rasar ihop efter ett tag.
Inget att ha.
Citera
2012-05-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Inget att ha.

1+ på det!
Jag köpte en liten med klämma från teknikmagasinet och den hade kullagerfel redan från början.
Den funkar ännu, men rasslar och låter som fan.
Stor fläkt ger högre luftflöde vid lägre varvtal, så det ultimata är en takfläkt! Vilket jag har
Har även en pelarfläkt med fjärrkontroll
Enda som fattas är en riktig AC.
Citera
2012-05-19, 23:18
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Inget att ha.

Jag köpte en bordsfläkt på ÖoB för 129 spänn för fyra år sen som fortfarande rullar på utan minsta problem. Men som vanligt är nog kvaliteten högst ojämn på billig skit. Ibland har man tur...
Citera
2012-05-20, 02:57
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag köpte en bordsfläkt på ÖoB för 129 spänn för fyra år sen som fortfarande rullar på utan minsta problem. Men som vanligt är nog kvaliteten högst ojämn på billig skit. Ibland har man tur...

Absolut. Själv har jag nog gjort slut på 4-5 stycken på lika många år.
Värst är att dom är för svaga när solen gassar på en varm sommardag. Hade en vindmaskin för några år sedan, den var det drag i kan jag lova.
Citera
2012-05-20, 12:15
Medlem
charlesbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent

Hur stor var den 23 30
Citera
2012-05-20, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlesberg
Tjena nu är det så att jag söker en billig och bra bordfläkt att ha vid datorn! För att det länge har varit kvavt i mitt rum men igår va droppen nåd ! Igår blev jag yr av syrebrist fick lägga mig framför tvn och öppna fönstret jävligt mycket ! Så nu är det dags för en bordsfläkt tänkte vet nån som säljer billiga fläktar har kollat på rusta och bauhaus och clas ohlsson. Och på dom andra butikerna dom verkar alla ta 149 för 23 och bauhaus 169 för 30cm .

Vet ni vad det finns billiga och stora fläktar gärna butik

Ska ha 2 fläktar för att få igång luftcirkulationen i rummet
En fläkt fläktar bort värmen men har du syrebrist så öppna fönstret ist. det drar ingen ström och kostar inga pengar (om inte elementets termostat slår på) och du får förhoppningsvis frisk luft in i ditt kvävande rum. Det är ju i princip bara under vintern som ett öppet fönster inte är ett lika bra alternativ. Av din text så inbillar jag mig att du sitter på ditt rum med stängd dörr, neddragna persienner, stängt fönster, datorn på 7-24 . Ett stängt fönster och två bordsfläktar ger dig inte mer syre och ändrar inte tempen i ditt rum. Öppna fönstret en glipa, öppna dörren en glipa och använd fläkt för att cirkulera luften och ev. blåsa lite i fejset när värmen blir för hög.

Ett lite mer "MacGyver" sätt att få ner tempen i ett rum är att ta en bytta fylld med is, eller kylblock som man använder i kylväskor, och lägger framför bordsfläkten, men passa så att det inte läcker vatten och droppar ner i elkablar och datorer...såg ett CSI-avsnitt där en snubbe dog pga. av det, det kan hända den oförsiktige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in