Citat:
Ursprungligen postat av charlesberg
Tjena nu är det så att jag söker en billig och bra bordfläkt att ha vid datorn! För att det länge har varit kvavt i mitt rum men igår va droppen nåd ! Igår blev jag yr av syrebrist fick lägga mig framför tvn och öppna fönstret jävligt mycket ! Så nu är det dags för en bordsfläkt tänkte vet nån som säljer billiga fläktar har kollat på rusta och bauhaus och clas ohlsson. Och på dom andra butikerna dom verkar alla ta 149 för 23 och bauhaus 169 för 30cm .
Vet ni vad det finns billiga och stora fläktar gärna butik
Ska ha 2 fläktar för att få igång luftcirkulationen i rummet
En fläkt fläktar bort värmen men har du syrebrist så öppna fönstret ist. det drar ingen ström och kostar inga pengar (om inte elementets termostat slår på) och du får förhoppningsvis frisk luft in i ditt kvävande rum. Det är ju i princip bara under vintern som ett öppet fönster inte är ett lika bra alternativ. Av din text så inbillar jag mig att du sitter på ditt rum med stängd dörr, neddragna persienner, stängt fönster, datorn på 7-24 . Ett stängt fönster och två bordsfläktar ger dig inte mer syre och ändrar inte tempen i ditt rum. Öppna fönstret en glipa, öppna dörren en glipa och använd fläkt för att cirkulera luften och ev. blåsa lite i fejset när värmen blir för hög.
Ett lite mer "MacGyver" sätt att få ner tempen i ett rum är att ta en bytta fylld med is, eller kylblock som man använder i kylväskor, och lägger framför bordsfläkten, men passa så att det inte läcker vatten och droppar ner i elkablar och datorer...såg ett CSI-avsnitt där en snubbe dog pga. av det, det kan hända den oförsiktige.