.
Jag läste i lokaltidningen
"Mitt i Bromma " från 15 Maj:
Citat:
Prästen hade sex med en 16-årig ungdomsledare och skickade nakenbilder på sig själv till konfirmander.
OBEGRIPLIGT nog har denna präst inte avskedats, men "Domkapitlet har beslutat att han får behålla sitt ämbete." Här är lite mer från artikeln som illustrerar den här personens karaktär:
Citat:
.....en person hade hittat ett bokmanus som prästen skrivit hos en bekant. (...) i manuset beskrivs kärleksrelationer med flera av flickocrna som ingick i församlingens ungdomsgrupp. Prästen namnger en konfirmand som han kallar "knulldocka" och beskriver sexuella handlingar.
Jag är själv kristen, men jag tycker Svenska Kyrkan har släppt på standarden totalt (diskussion för ett annat forum). Men den här historien illustrerar verkligen detta! De har ju blivit helt galna! Om den här historien behöver vara i media eller inte vet jag inte, men PRÄSTEN BÖR JU AVSKEDAS! Tänk hur de här tjejerna kommer minnas sin konfirmation och erfarenhet i kyrkan. Nakenbilder på prästen, allvarligt! Han bör ju får yrkesförbud.
Någon som vet mer om detta? Vilken kyrka gäller det?
.