2012-06-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummibooten
Förtjänar att dö pga en motorcykel?

Antingen så har ni noll sinne för empati eller så värderar ni saker lite dumt. Jag tror bara att ni är helt jävla dum i huvudet.
Det är väl huvudsaken att ingen oskyldig kommer till skada.
Citera
2012-06-06, 18:51
Medlem
Svårt att säga hur erfaren den mannen var att köra MC. Men det är som vanligt; om man kör för fort och inte hinner stanna så kan man hamna i situationer som man inte hinner undvika där man kör in i fasta föremål, människor djur eller fordon. Och då är risken att man dör ganska stor. Det är en av de enklaste samband som finns att förstå. Man kan egentligen inte ange någon lägsta hastighetsgräns för när det skulle vara ofarligt att köra MC. Det finns de som klarat sig ett helt liv men alla har hela tiden en otrolig tur att inte andra ställer till det för en. Det ständigt återkommande antagandet att inte någon annan kommer uppföra sig oväntat. Den risk man i realiteten utsätter sig för är helt oacceptabel om man bara skulle värdera i risknivå.
Citera
2012-06-06, 19:23
Medlem
Av en anledning sörjer jag dennes killes död.

Tjuv, pundighet och allt annat därtill men att han verkar vara pappa tycker jag alltid är svårt o ta in när det kommer till dödsfall. Synd att man är såpass jävla oansvarsfull att man kan riskera att sitt barn växer upp utan pappa för att man vill leka allan.

Ledsen och arg samtidigt lyder känslorna när man läser om skiten.
Citera
2012-06-06, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummibooten
Förtjänar att dö pga en motorcykel?

Antingen så har ni noll sinne för empati eller så värderar ni saker lite dumt. Jag tror bara att ni är helt jävla dum i huvudet.

Nej, det handlade om att han kör som EN JÄVLA GALNING, utan körkort o allt vad det va.
Citera
2012-06-06, 20:10
Medlem
Vindens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Fast de flesta som kör ihjäl sig på sporthoj brukar väl knappast vara påverkade av alkohol och piller vilket verkar ha varit inblandat i det här fallet??

Vad har det med saken att göra? Oddsen blir ju inte direkt bättre.
Citera
2012-06-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alcantario
Man kan egentligen inte ange någon lägsta hastighetsgräns för när det skulle vara ofarligt att köra MC.
De hastigheter som anges på skyltar som regelbundet dyker upp vid sidan om vägen kanske är en bra start?

Känner många som kan köra 2-3 gånger det ganska kontrollerat och riskfritt, men där är huvudet klokt och de förstår när de ska bromsa och när de skall gasa. Är huvudet dumt gör man nog bäst i att följa skyltarna, annars får kroppen lida.

Another one bit the dust today: http://www.expressen.se/nyheter/mc-f...ter-tradkrock/
Senast redigerad av Krillekrok77 2012-06-06 kl. 22:20.
Citera
2012-06-06, 22:07
Medlem
Vi som kände mannen kommer minnas den han var och sakna honom oavsett vad n andra patetiska människor har att tycka till om! Småbarn utan en inblick i samhället och bara en dator för att uttrycka sitt tyck och tänk. Pröva att gå ut och se hur dagens samhälle ser ut nån gång innan ni har åsikter
Citera
2012-06-06, 22:08
Medlem
Tumtumtum-tum
Citera
2012-06-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrangeBic
Vi som kände mannen kommer minnas den han var och sakna honom oavsett vad n andra patetiska människor har att tycka till om! Småbarn utan en inblick i samhället och bara en dator för att uttrycka sitt tyck och tänk. Pröva att gå ut och se hur dagens samhälle ser ut nån gång innan ni har åsikter

Är det patetiskt att tycka att man inte ska sno andras grejer? Att köra påverkad? Du är patetisk, väx upp.

V.i.f och hoppas du lärde dig något
Citera
2012-06-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrangeBic
Hjärtat var kanske gott hos din kompis, men tyvärr var hjärnan dum och det fick hans kropp lida för, och som tur var var det bara hans kropp som led.

Jag är generellt en mild och mjuk människa som önskar alla gott och väl, men om jag tex tittar på bilderna från krocken från Lund där bilen intryckt på det ställe som min systerdotter sitter på när hon åker till dagis med mormor väcks lite andra känslor upp...
Senast redigerad av Krillekrok77 2012-06-06 kl. 22:43.
Citera
2012-06-06, 22:54
Medlem
madeinswedeens avatar
vila i frid !
Citera
2012-06-07, 00:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
och som tur var var det bara hans kropp som led.
dU MISSar att "han" skickade en oskyldig människa till sjukhus...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in