• 9
  • 10
2013-02-17, 11:48
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Fast döden för en stulen motorcykel, bor du i Saudi Arabien eller?
Är det bara jag som tycker det gick förjävligt för honom? Visst, han snodde en motorcykel, men inte fan är den motorcykeln värd hans liv?

Hur många av oss har inte gjort fel på fyllan? Förvisso tog han piller som någon sa, men vad för skillnad gör det egentligen, är man riktigt borta i huvudet så är man. Han kan ju ha haft oturen att han inte hade en aning om vad han gjorde, precis som många av oss läsare här har upplevt en vanlig söndags morgon när vi vaknat och inte minns ett skit av dagen innan.

Som tur var så skadades ingen annan, men personligen säger jag att hans liv var fan inte värt det som hände. Och då är jag starkt emot drog och rattfylleri för att inte nämna stöld och olovlig körning.
Vilket jävla svammel. "Starkt emot drog- och rattfylleri"? Jo, kom igen... Många av oss har säkert "gjort bort oss" på fyllan - jag har själv tappat bort min plånbok när jag var ung och full en gång. Men steget till att stjäla en motorcykel och köra ihjäl sig är ganska långt - eller hur? Då handlar det inte om ungdomligt oförstånd längre. Han dog, och vi andra är tacksamma för att mongoloiden inte tog med sig oskyldiga ner i dödsriket.
Citera
2013-02-18, 10:09
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
Vilket jävla svammel. "Starkt emot drog- och rattfylleri"? Jo, kom igen... Många av oss har säkert "gjort bort oss" på fyllan - jag har själv tappat bort min plånbok när jag var ung och full en gång. Men steget till att stjäla en motorcykel och köra ihjäl sig är ganska långt - eller hur? Då handlar det inte om ungdomligt oförstånd längre. Han dog, och vi andra är tacksamma för att mongoloiden inte tog med sig oskyldiga ner i dödsriket.

Ja, det var bra att inga andra dog när han kraschade. Det var jävligt idiotiskt av honom att stjäla en motorcykel, är emot sånt. Däremot tycker jag även att det var synd att han dog. Materialism är aldrig mer värt än ett liv enligt mig.
Citera
2013-05-03, 23:54
Bannlyst
Polis prejade motorcykelförare i Södertälje

http://lt.se/nyheter/blaljus/1.20638...torcykelforare

Körde i 200 kilometer i timmen. Det var under fredagen, vid lunchtid, som en polisbil på E4 fick sig en överraskning. En motorcykel körde om – i drygt 200 kilometer i timmen.
Polispatrullen tog genast upp jakten på motorcykeln. När mannen som körde inte vill stanna försökte de med blåljus och sirener. Men inte heller då ville mannen stanna. Jakten fortsatte på E4 i södergående riktning. Först vid en avfart svängde mannen av och körde in på en mindre väg.

Fortfarande utan att stanna. Jakten fick dock ett abrupt slut då polispatrullen bestämde sig för att preja motorcykelföraren.
– Det gick bra, det var en väldigt kontrollerad trängning, säger stationsbefäl vid Södertälje polisen.

Mannen klarade sig utan några skador.
Citera
2018-03-30, 19:06
Medlem
Tagit mig flera år att ens kunna ta mig igenom allt alla skrivit .. men nu känner ja att ja kan läsa och skriva svar. jag va med honom precis innan han dog. de va mig han åkte ifrån precis innan de hände. ja han hade tagit droger och va alkohol påverkad.. Tro mig han fick sig en utskällning och ja BAD honom att inte köra! Han va min bästa vän och även farbror till min nyfödda son.. Bakom den person som han framstod som va han den absolut bästa människan man kunde träffa.. extremt omtänksam och bara helt otrolig... han tog en stor del av våra hjärtan med sig ner i graven!
Citera
2018-03-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stackaren
Vet inte vad det är egentligen, men jag får vissa snyftreportage-vibbar här. Kan nästan se framför mig hur snubbens mamma ställer upp med bild i AB eller någon lokaltidning, sittandes vid ett köksbord med ett foto på sin son i handen. Skyller på någon taskigt placerad blomlåda eller ett något annat farthiner som "var i vägen". Aja, nu ska jag inte vara taskig i onödan.

Annars så tycker jag mest synd om hans anhöriga i det här. Kan inte vara lätt att smälta att ens vän har avslutat sitt liv genom att köra motorcykel som en idiot. Angående att motorcykeln var stulen, vet någon om det är han själv som har stulit den?

Utan att säga för mycket så misstänker jag den avlidne har pundat en del i sitt liv.

By the way, jobbar på Yrkeskriminell

Först å främst så e hans mamma död .. och Nej de va inte hans som stal motorcykeln.
Citera
2018-03-30, 19:23
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbjo
Tagit mig flera år att ens kunna ta mig igenom allt alla skrivit .. men nu känner ja att ja kan läsa och skriva svar. jag va med honom precis innan han dog. de va mig han åkte ifrån precis innan de hände. ja han hade tagit droger och va alkohol påverkad.. Tro mig han fick sig en utskällning och ja BAD honom att inte köra! Han va min bästa vän och även farbror till min nyfödda son.. Bakom den person som han framstod som va han den absolut bästa människan man kunde träffa.. extremt omtänksam och bara helt otrolig... han tog en stor del av våra hjärtan med sig ner i graven!

Han var din bror alltså?

Han riskerade andras liv. Tur ingen oskyldig kom till skada. Lider med hans barn och familj som fick betala priset
Citera
2018-03-30, 23:06
Medlem
För det första: Tråkigt att det i princip alla trådar där det handlar om tjuvar, kriminella folk som dör så så ska det alltid skyllas på allt och annat runt omkring än på den person som faktiskt gjort fel från början. Finns det verkligen inget eget ansvar längre? Lite mindre daltande skulle verkligen inte skada. Sedan unnar jag ingen att dö och självklart genomgår killens familj och vänner samt övriga närstående en stor sorg och jag vet själv hur det känns att förlora en nära vän. Men oavsett om det var han själv som snodde hojen eller inte så var det likväl han som körde och därför får han ta konsekvenserna av det. Så man får ju ändå säga att det var ren tur att inte någon oskyldig strök med även om knutten hade kunnat leva idag om han gjort rätt för sig.
Citera
2018-03-31, 08:45
Medlem
ristolainens avatar
Citat:
Oj, jag tror dig och lider uppriktigt med er, jag har läst en del liknande katastrofer för det är just vad det kan bli när nakotikaklassade läkemedel och alkohol intas samtidigt, ett plus ett blir tre helt enkelt. Detta är viktig information och finns med i bipacksedeln på de flesta aktuella läkemedlen typ...Varning för alkohol tillsammans med detta läkemedel.
Senast redigerad av ristolainen 2018-03-31 kl. 08:49.
Citera
2018-03-31, 09:12
Medlem
Citat:
Jag kan förstå närstående när sånt händer. Men samtidigt skall du vara medveten om att han tog självmant beslut som i detta fall enbart påverkade hans liv. Personligen kan jag inte tycka synd om dessa människor utan tackar omständigheterna att bara den personen som satt sitt liv och andras på spel.
Det är för många oskyldiga som körs på och skadas/dör av drogade förare. Jag själv har fått leva med refuserade förmågor ett skadat ben största delen av mitt liv p.g.a att ett person tyckte det var en bra idé att köra på fyllan.
Dock tycker jag att samhället har en del i detta då det är betydligt lägre straff att skada någon p.g.a rattfylla än att göra det utan fordon
Citera
2018-03-31, 09:47
Medlem
Stackarens avatar
Citat:
Först å främst så e hans mamma död .. och Nej de va inte hans som stal motorcykeln.

Jaha, hade för mig att hans mamma bölade ut i något program på tv4, men jag kan ju minnas fel då det var 6 jädra år sedan
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in