2017-12-12, 20:54
Medlem
Tjoflos avatar
Börjar svenskarna ångra att de förvandlade Sverige, sitt egna land till ett mångkulturellt samhälle? Vi har ju alla velat ha det såhär, eller?
Citera
2017-12-12, 20:56
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Att vara drivande och att driva igenom är skilda saker. De första är lobbyism, det andra är makt.

Bara den som har politisk makt kan driva igenom någonting. Du tror säkert att juden sitter i styr i varenda buske, men det är upp till dig att bevisa. Avhandlingen visar att det var sossarna som anammade mångkulturen. Vad du tycker om judars makt skiter jag i. Du har inget att komma med annat än paranoida påståenden.

Vi pratar om införande av mångkultur, inte massinvandring. Det är inte ekvivalenta begrepp.

Lobbyism är makt, vad tror du hade hänt om en anti-mångkultur lobbygrupp hade skapats?

Du verkar tro att varenda idiot som idag kallar sig politiker är i grunden ärlig och har bara ärliga ändamål vilket vi har sett om och om igen inte är sant. Vem eller vilka som blev mutade/hotade eller annat är det ingen utan tillgång till adekvata dokument kan veta men vad vi vet är att på 60 talet börjades ett stort mediadrev för att Sverige skulle bli mångkulturellt, 10 år senare ristades det in i Svensk grundlag, att majoriteten av alla DRIVANDE var Judar är, om man har lite insyn precis så dessa gillar att jobba, i bakgrunden.

Du tror säkert inte att det sitter en Jude i varenda buske, det är upp till dig att bevisa att Judar inte styr Svensk politik, media och akademiska institut, vad du tycker om Svenskars makt i Sverige skiter jag i. Du har inget annat än paranoida påståenden att komma med.
Citera
2017-12-12, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Börjar svenskarna ångra att de förvandlade Sverige, sitt egna land till ett mångkulturellt samhälle? Vi har ju alla velat ha det såhär, eller?

Vad svensken och andra vita vill, är helt format av media, "vetenskapen", kyrkan och kulturen och inte minst socioekonomiska samhällsfrågor. Allt detta styr juden sedan lång tid tillbaka. Så juden formar folks åsikter.
Citera
2017-12-12, 21:03
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Jo det vet vi, men vi vet också att de har förespråkat och arbetat för det motsatta här i Europa. Det vill säga "mångkultur" och öppna gränser.

HAHA! Spela inte dum din lilla kommunist, du känner säkert till juden David Schwarz som drev igenom att Sverige skulle bli en mångkultur.

vilken foliehatt vi har här!! Den enda Schwarz som gjort något överhuvudtaget värt att nämna i Svea rike är Stefan Schwartz, i Fotbolls VM-94,
Citera
2017-12-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
vilken foliehatt vi har här!! Den enda Schwarz som gjort något överhuvudtaget värt att nämna i Svea rike är Stefan Schwartz, i Fotbolls VM-94,

Barbara Spectre erkänner vilka som ligger bakom mångkulturen i Europa
https://www.youtube.com/watch?v=1_LjvSIBKVc
Citera
2017-12-12, 21:07
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet

https://www.logik.se/Produkt/hur-sve...en-mangkultur/
Citera
2017-12-12, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Lobbyism är makt, ...
Nej.

makt, inom samhällsvetenskapen antingen handling, dvs. maktutövning, eller förmåga, dvs. maktresurser.” /NE

Så ”äras” den som äras bör, det vill säga Socialdemokraterna och ytterst därmed en majoritet av det svenska folket.
Citera
2017-12-12, 21:18
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
Inget hindrar, i teorin, att om du o jag diskuterar länge o väl, att en av oss ändrar åsikt om /inställning till/ t.ex muslimer eller judar, lite el mycket. Så fick du bearbeta mig tillräckligt länge kanske jag skulle bli riktigt judefientlig - teoretiskt. Så visst kan information förändra folk..
Lugn, jag försöker inte övertyga dig om att judar är oskyldiga eller försvarslösa. Det epitetet kan vi väl reservera för t.ex rouhingya folket i Burma.
Nazisterna var möjligtvis "dreglande mördare under Hitlertiden" men i dag är väl nazisympatisörerna betydligt ofarligare. Märkligt f.ö. att de nästan uteslutande utgörs av yngre män..känner du någon tjej?
Känns bra att du räknar dig som människa. Vanlig?
Finns ovanliga människor?

Jag vet en del kvinnor som har åsikter om saken ja.
Jag vet män som har åsikter om saken också.
Jag har mest åsikter om hur man framställer vissa människogrupper som offer och vissa som förövare.
Det finns något där som skapat klyftan mellan grupperna.
Det är inte sant att en grupp endast är offer.
Det är bara att titta på situationen i Israel.
Vem är offer och vem är förövare.
Är båda grupperna både offer och förövare.
Vad händer om man kommer och säger bort med er, det här är vårt nu och ni bör rätta er efter oss och som dessutom har landets ledare på sin sida som säger detsamma.
Kallar det sedan i fina ord globalism.
Då får man väl föregå med gott exempel i Israel och globalisera loss ordentligt.

Jag tycker att man gör så just nu mot vårt land bland annat.
Och Judarna trycker på rejält( självklart inte alla) men det räcker med några med makt.
Vilket intresse har de i något de själva har stora problem att klara av utan konflikter?
Medmänsklighet eller hat? Är de de verkliga rasisterna ?
Man måste diskutera det här utan " aaantisemit, nazist, Hitler och använda offerskap som ett medel att tysta människor.
Det är det jag vill komma åt.
Hitler var dessutom oerhört intelligent och bara det kan väcka ont blod.
Har någon människa en enorm förmåga och intelligens att utmana etablissemanget så vill man bli av med den på alla tänkbara sätt som går.
Den personen ruckar nämligen makten rejält och måste klassas som farlig, sjuk eller fientlig.
Också en sanning bland alla sanningar och osanningar.
Sådant kan man inte blunda för heller.

Man måste få se allt och ur alla perspektiv utan att ses som en zieg heilande mördarrobot.
Det finns inte enbart ett perspektiv på det här.
Historian har mer att förtälja och det som hände då hör ihop med det som händer idag och blir historia i morgon.

Har nog inte så mycket mer att säga i trådens ämne.
Då blir det bara tugg om samma sak.
Senast redigerad av gabrielle2 2017-12-12 kl. 22:07.
Citera
2017-12-12, 21:20
Medlem
Geordis avatar
Är det inte dags att lägga den där högerextrema konspirationsteorin på hyllan? Det börjar bli jävligt tjatigt. Judar har naturligtvis inget ansvar över vilken politik andra svenska medborgare röstar för.
Citera
2017-12-12, 21:25
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Det tror jag. Inte konstigt att regeringen utlovar hårdare straff och färre uppehållstillstånd för avskum från Afrika och mellanöstern. Synagogorna börjar att utsättas för attacker, det ogillar judarna.

Ja då har det gått för långt att folk rånas, våldtas och mördas det är inga problem. Det handlar då om strukturer utsatthet. Men fan ta dig om du ger dig på de utvalda.
Citera
2017-12-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hansen
Då judarna i sina tidningar numera oftare än ej pekar direkt på importerade invandrargrupper när man redogör för den upplevda problematiken av antisemitism så finns det god anledning att börja undra. Tidigare när man redogjort för samma upplevda antisemitism har det i regel varit utan att redogöra för upphovsmännens incitament eller ursprung - givetvis med undantag för de tillfällen då nordeuropéer har varit farten. Samtidigt har man som bekant under flera år mörkat invandringens baksidor och den terror vanliga svenskar möts av i vardagen i det svenska samhället och tvärtom förmedlat en bild av invandringen som något oundvikligt och nödvändigt. Man har dessutom försökt måla upp en samhällsbild av invandrare som har anledning att frukta för rasistiska svenskar i sin vardag som går bärsärkagång på landets gator och torg.

Med det aktuella och alltmer vanliga mediafokuset så måste de ju inse att de kommer ha svårt att fortsätta övertyga svenskar om att invandringen längre är någonting som ska välkomnas och firas. Kan de vara så att man helt enkelt börjar ångra sig?

De judar som propagerat för det här kommer aldrig att ångra sig..
Citera
2017-12-12, 21:27
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geordi
Är det inte dags att lägga den där högerextrema konspirationsteorin på hyllan? Det börjar bli jävligt tjatigt. Judar har naturligtvis inget ansvar över vilken politik andra svenska medborgare röstar för.

Ingen har bett om din åsikt? Var nu en duktig goy och gör som din husbonde vill. Och sprid desinformation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in