Citat:
Ursprungligen postat av
retepm.
Vad jag menar är vad gör hen ens i en tråd som han själv avfärdar som trams och att du ger mig tillmälen ger ju dig inga pluspoäng heller eller trovärdighet.
Det var egentligen inget tillmäle utan ett verklighetsomdöme. Och Geordi får skriva i vilken tråd hen än vill. Geordi har helt rätt i att det är det svenska folket som får ta ansvar för att Sverige anammade mångkulturen. Jag har personligen inget emot mångkultur. Jag har varit ingift i en immigrerad grekisk familj och de har en egen, levande kulturförening där de dansar till och spelar grekisk musik. Det tyckte jag var trevligt.
Att judarna inte ville assimileras i Sverige har jag full förståelse för givet att nazisterna försökte utrota dem. Assimilering går helt emot judendomen för övrigt, såväl historiskt som kulturellt, så de hade tyckt likadant oavsett. Om man kan judendomen vet man att den de facto är formad för att ta vara på det unikt judiska, i diasporan. Men jag antar att du inte
vet särskilt mycket om det du hatar. Det brukar bli så, trots att talesättet lyder: Känn din fiende.