2012-05-18, 19:15
Medlem
En polare satt här och pilla på ram minnerna i datorn och flyttade om dom, nu när jag startar datorn så är bara skärmen svart och musen lyser inte, vad ska jag göra?? datorn låter precis som den ska och grafikkortet är det inget fel på. tfs
Citera
2012-05-18, 20:41
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Om jag utgår ifrån att han inte var helt vårdslös och hade sönder dem kanske du borde prova att flytta tillbaka dem till dess ursprungliga platser och även fastställa att de sitter i korrekt?
Citera
2012-05-18, 21:03
Medlem
Nej jag tror inte att det är något fel på dom, men han satt inte tillbaka dom som dom satt tidigare. Problemet är att jag inte vet hur dom satt innan, jag har provat att flytta omkring dom lite men inget händer
Citera
2012-05-19, 21:20
Medlem
Ett ganska vanligt problem här på Flashback.

Om vi utgår från att grafikkortet fungerar så är problemet dina minnen. Fungerar inte dina minnen får du svart bild på skärmen oavsett vad. Prova att testa ett minne i taget. Annars får du skaffa nya.
Citera
2012-05-19, 21:56
Medlem
Garnetts avatar
Du får sätta i minnena i de primära kanalerna på moderkortet. Vilka dessa är kan du med fördel hitta i manualen för moderkortet.
Citera
2012-05-20, 07:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Samt att trycka dit den/dom ordentligt. Man får vara lite hårdhänt. Och nej, moderkortet går ej sönder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in