Citat:
Ursprungligen postat av bornwithoutkeso
Om du (OP) nu accepterar att man biologiskt sett inte dör, är det ju rätt så onödigt att använda termen död. Eftersom du accepterar att definitionen av termen inte stämmer in på ditt resonemang bör du ju själv förstå att denna diskussion är ganska meningslös. Vi talar alltså om något av helt annan natur.
Snarare är det helt onödigt av dig att lägga så stor vikt vid ett ord och inte ta del av debatten.
Dock är det enda sättet du kunde motargumentera mig på, att påpeka något som är helt ovidkommande, d.v.s du vill argumentera emot mig hur definitionen på "död" ska användas korrekt och inte det som är topic. "Kan medvetandet vi har nu "dö" och bytas ut av ett nytt medvetande, d.v.s det gamla medvetandet "dör" och upplever aldrig mer livet.
Anledningen till att du drar ut dikussionen på off topic är för att du KÄNSLOMÄSSIGT vill vinna över mig i en argumentation. Därför försöker du skapa en argumentation som inte hör till trådens ämne.
För att i detta ovidkommande spår kunna besegra mig i en argumentation, på så vis tror du att du får rätt i att hela mitt resonemang är fel. genom att argumentera för att något helt irrelevant är fel.
Kan man hoppa över en sten?
Nej man kan inte hoppa över en sten för definitionen av ordet hoppa stämmer inte överens med att hoppa över stenar. Där använder man ordet leapa.
Som du ser besvarar man aldrig frågan om det går att hoppa över en sten någonstans.
Men personen tror att den bevisade att det inte gick. Så smart är du i dina resonemang.
Du är helt OT förövrigt.
Men för att gå lite OT så kan du fråga dig.
Om du överför ditt medvetande till en cyborg och fortsätter leva i den i tusentals år. Är ditt medvetande inte levande då? Fortsätter inte DU leva? Eller dog DU när kroppen dog? Detta är enbart en definitionsfråga. Jag anser att du lever vidare i cyborgen även om din kropp dog.
Men du kanske identifierar dig mer med din hud, ben, hjärta och muskulatur än ditt JAG. vad vet jag, höhö.