2005-02-27, 11:23
Medlem
Det här forumet heter konspirationer och revisionism. Jag tycker att forumet på senare tid har blivit allt mer inriktat på revisionism och trådar kring nazism i allmänhet. Det är inte alls omöjligt att jag har fel då jag brukar tröttna ganska snabbt på att läsa dylika trådar, vem vet de kanske tar sig efter ett par sidor.

Jag är mer intresserad av konspirationer än judeutrotning och nazism i allmänhet, är jag helt ensam om detta numera?

Varför har konspriationsteorierna så gott som försvunnit (har det nått med "chockad" att göra )?

Kan det vara läge att bryta loss konspirationsteorierna från revisionismen, dvs skapa två fristående forum?
2005-02-27, 11:30
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaizer
Det här forumet heter konspirationer och revisionism. Jag tycker att forumet på senare tid har blivit allt mer inriktat på revisionism och trådar kring nazism i allmänhet. Det är inte alls omöjligt att jag har fel då jag brukar tröttna ganska snabbt på att läsa dylika trådar, vem vet de kanske tar sig efter ett par sidor.

Jag är mer intresserad av konspirationer än judeutrotning och nazism i allmänhet, är jag helt ensam om detta numera?

Varför har konspriationsteorierna så gott som försvunnit (har det nått med "chockad" att göra )?

Kan det vara läge att bryta loss konspirationsteorierna från revisionismen, dvs skapa två fristående forum?
Starta några trådar om de konspirationsteorier du vill diskutera, vet ja. Plain and simple.
2005-02-27, 11:32
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaizer

Om du kollar lite mer noggrant i trådarna så har några "konspirationstrådar" trots allt också sett dagens tvivelaktiga ljus på sistone, och jag har lanserat en del trådar om andra folkmord (Kina, Sovjet osv.) , som dock förstås inte blir lika välbesökta som tabuämnet om judarnas tydligen ofattbara och ojämförliga lidande och nöd och jämmer.

Men tanken har slagit mig också, att separera Revisionism (kanske döpa om det till Historierevisionism?) och Konspirationer...Vi får väl se om det finns någon opinion för det, kanske starta en tråd i Flashbackforat om det visar sig finnas intresse för en delning? Och ja, historierevisionisten Ezzelino erkänner: han är rätt utrymmeskrävande, "strukturfascistisk" och understundom säkert i vissas ögon odräglig. Skit samma, det är viktiga och intressanta ämnen som avhandlas.
2005-02-27, 11:39
Medlem
FetFulElaks avatar
Jag för min del misstänker att Admin och Admin2 raderar alla trådar som handlar om konspirationer.. Detta för att sämma i bäcken, så att inte forumet svämmar över av trådar som handlar om konspirationer.. Ser ni sambandet? tror med andra ord att det är en konspiration från Admin
2005-02-27, 11:42
Medlem
Jo visst finns det trådar fortfarande, jag har naturligtvis kollat innan jag skrev mitt inlägg. Jag jämförde främst med hur det var här på forumet för låt oss säga ett halvår sedan. Sett ur det perspektivet tycker jag att konspirationsteorierna blivit allt färre, eller i varje fall utgör en allt mindre del av de nystartade trådarna i forumet. Detta kan ju iofs bero på att revisionisterna kanske är på frammarsch? Skriver mer och fler trådar måhända...

Men jag tror att det skulle vara bra med en delning, som det är nu är konspirationsdelen av forumet en verklig lillebror till revisionismdelen. Huga, jag får väl bita i det sura äpplet och starta upp nån liten tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Jag för min del misstänker att Admin och Admin2 raderar alla trådar som handlar om konspirationer.. Detta för att sämma i bäcken, så att inte forumet svämmar över av trådar som handlar om konspirationer.. Ser ni sambandet? tror med andra ord att det är en konspiration från Admin

Inte alls omöjligt att du är nått stort på spåret här. Kan det vara så djävligt? Nu kommer jag ju aldrig att kunna föreslå en delning i Flashbackforumet, jag kommer ju att bli raderad....eller vem vet jag kanske redan har skrivit ett inlägg som blivit borttaget....
2005-02-27, 13:31
Medlem
BlizzardKings avatar
En uppdelning är faktiskt en bra idé. Och historierevisionism är ett bra namn.
2005-05-05, 18:06
Moderator
Ruskigbusss avatar
Och så har alltså skett. Nu finns alla konspirationer som INTE är revisionistiska samlade här.

*Klick*

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in