Citat:
Ursprungligen postat av kaizer
Det här forumet heter konspirationer och revisionism. Jag tycker att forumet på senare tid har blivit allt mer inriktat på revisionism och trådar kring nazism i allmänhet. Det är inte alls omöjligt att jag har fel då jag brukar tröttna ganska snabbt på att läsa dylika trådar, vem vet de kanske tar sig efter ett par sidor.
Jag är mer intresserad av konspirationer än judeutrotning och nazism i allmänhet, är jag helt ensam om detta numera?
Varför har konspriationsteorierna så gott som försvunnit (har det nått med "chockad" att göra

)?
Kan det vara läge att bryta loss konspirationsteorierna från revisionismen, dvs skapa två fristående forum?
Om du kollar lite mer noggrant i trådarna så har några "konspirationstrådar" trots allt också sett dagens tvivelaktiga ljus på sistone, och jag har lanserat en del trådar om andra folkmord (Kina, Sovjet osv.) , som dock förstås inte blir lika välbesökta som tabuämnet om judarnas tydligen ofattbara och ojämförliga lidande och nöd och jämmer.
Men tanken har slagit mig också, att separera Revisionism (kanske döpa om det till Historierevisionism?) och Konspirationer...Vi får väl se om det finns någon opinion för det, kanske starta en tråd i Flashbackforat om det visar sig finnas intresse för en delning? Och ja, historierevisionisten Ezzelino erkänner: han är rätt utrymmeskrävande, "strukturfascistisk" och understundom säkert i vissas ögon odräglig.

Skit samma, det är viktiga och intressanta ämnen som avhandlas.