2012-05-18, 00:40
Medlem
Jag har en relativ ny bil som tyvärr har fått ett litet men irriterande märke på lacken. Detta sitter på bakluckan och jag funderar på att sätta något snygg klistermärke över det. Kan lacken ta skada av ett klistermärke?
Citera
2012-05-18, 01:16
Medlem
thinkagains avatar
Svar ja, när du väl skall ta bort klistermärket lämnas ofta ett pyttelitet lager lim kvar som inte är tjockt alls, men det syns utav bara den! Och för att få bort detta lagret måste du typ skrapa, vilket kommer resultera i ÄNNU mer repor.

Köp någon typ av magnet-logo istället, du vet en övningskörningsskylt, fast något annat ofc (och i helt annan storlek).
Citera
2012-05-18, 02:37
Medlem
jag skulle säga nej. När du tar av märket så värm upp det lite innan så följer limmet med.
Citera
2012-05-18, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tobiiash
jag skulle säga nej. När du tar av märket så värm upp det lite innan så följer limmet med.
Värma, eller ta bort med varmt vatten och såpa.
Citera
2012-05-18, 02:56
Medlem
SWsGentlemannens avatar
Relativt ny innebär för mig att man åker till säljaren och hävdar garanti och FIXA.
Vad är relativt för dig?
Mvh
Roger(Moore)
Citera
2012-05-18, 05:52
Bannlyst
limresterna brukar gå lätt att ta bort med rödsprit.

är dock tveksam om det inte vore bättre att göra rätt, dvs antingen kontakta säljaren eller köpa ett lackstift och fylla i skadan själv
Citera
2012-05-18, 09:55
Medlem
orvarens avatar
Är märket genom alla lager lack,ner till plåten,så kommer det kanske börja rosta.

Då krävs mer än ett klistermärke..
Citera
2012-05-18, 12:05
Medlem
INTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWsGentlemannen
...att man åker till säljaren och hävdar garanti och FIXA...
Garanti brukar täcka tillverkningsfel, lackskador brukar bero på vårdslösa klantarslen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in