Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Såhär ett antal år efter kommentarerna i trådens första sida - kan vi väl konstatera att Sigge Eklunds aktier som tänkare sjunkit rejält i det allmänna medvetandet?
Är väl inte många som har bilden av honom som en smart intellektuell eller Sveriges skarpaste längre ..?
Kan väl erkänna att jag lyssnat på kanske totalt 3 avsnitt av denna podd sen tråden skapades, så kan nog varken bekräfta eller dementera hur mycket det uttalandet fortfarande stämmer
Men det skrevs ju under tiden då Sigge fortfarande var en rolig twittrare och podcasts fortfarande var spännande i Sverige, jag minns att jag följde honom när han jobbade som Aftonbladets typ ”sociala medier”-chef och dom hade nån sån fånig blogg som bevakade Twittersverige som alla nöjestidningar hade på den tiden och jag brukade ibland få några poster uppmärksammade på den bloggen, så Sigge var lite av en ”idol” i den ankdammen iallafall, ihop med Fwikingsson så klart som också brukade vara väldigt enkel att komma i kontakt med.
Men ”skarp hjärna” 😳😳😳, typisk idoldyrkan. Tyckte nog inte ens att han var speciellt smart på den tiden, jag tyckte att han var rolig på Twitter bara, före dom började med bloggen hade han ju inte riktigt några ambitioner att ses som en intellektuell gigant heller, allt det kom ju i samband med att podden blev så stor. Alltid känt att det var synd att den blev så populär och det blev så enkelt för Sigge att bara låta det vara hans karriär, för han hade mycket annat kul på gång tidigare och hade nog ”lyckats” bra, även utan att behöva associeras så hårt med Alex Schulman.
Å andra sidan kan jag ju konstatera att det inte skett någon jätteexplosion av intellekt inom den svenska mediascenen sen inlägget skrevs heller, så uttalandet är säkert rätt i sak även om det är cringe för mig personligen!