2026-09-03, 00:05
Medlem
shinystars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Ja, det har ju Sigge själv berättat om i podden.

Jaså, jahaja. Betalar inte för Podme.
Citera
2026-09-03, 01:26
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassyoh
avundsjukan dryper

Eeeeh??? Två vidriga idioter - jag är JÄTTEAVUNDSJUK...
Citera
2026-09-05, 11:09
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julkalendern
Sigge är helt genialisk på twitter så jag har höga förväntningar.

Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Sigge är en av mediasveriges skarpaste hjärnor,

Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Eklund kom med alla smarta betraktelser och skarpa analyser

Citat:
Ursprungligen postat av GrandHotell
Sigge Eklund leverar som alltid, /../Lugn, analytisk och len i sitt sätt att prata på .

Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Att Sigge Eklund skulle bli den mer analytiska och "intellektuella" av de två tror jag nog de var väl medvetna /../

Såhär ett antal år efter kommentarerna i trådens första sida - kan vi väl konstatera att Sigge Eklunds aktier som tänkare sjunkit rejält i det allmänna medvetandet?
Är väl inte många som har bilden av honom som en smart intellektuell eller Sveriges skarpaste längre ..?
Citera
2026-09-05, 11:13
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Såhär ett antal år efter kommentarerna i trådens första sida - kan vi väl konstatera att Sigge Eklunds aktier som tänkare sjunkit rejält i det allmänna medvetandet?
Är väl inte många som har bilden av honom som en smart intellektuell eller Sveriges skarpaste längre ..?

Minns inte hur jag tänkte när jag skrev det där inlägget för fjorton år sedan men noterar i alla fall att jag satte intellektuella inom citationstecken.

Men, visst, ju mer man "lärt känna" Eklund genom podden under åren som gått desto plattare framstår han som person.
Citera
2026-09-06, 07:14
Medlem
zBr9s avatar
Citat:

Kan väl erkänna att jag lyssnat på kanske totalt 3 avsnitt av denna podd sen tråden skapades, så kan nog varken bekräfta eller dementera hur mycket det uttalandet fortfarande stämmer

Men det skrevs ju under tiden då Sigge fortfarande var en rolig twittrare och podcasts fortfarande var spännande i Sverige, jag minns att jag följde honom när han jobbade som Aftonbladets typ ”sociala medier”-chef och dom hade nån sån fånig blogg som bevakade Twittersverige som alla nöjestidningar hade på den tiden och jag brukade ibland få några poster uppmärksammade på den bloggen, så Sigge var lite av en ”idol” i den ankdammen iallafall, ihop med Fwikingsson så klart som också brukade vara väldigt enkel att komma i kontakt med.

Men ”skarp hjärna” 😳😳😳, typisk idoldyrkan. Tyckte nog inte ens att han var speciellt smart på den tiden, jag tyckte att han var rolig på Twitter bara, före dom började med bloggen hade han ju inte riktigt några ambitioner att ses som en intellektuell gigant heller, allt det kom ju i samband med att podden blev så stor. Alltid känt att det var synd att den blev så populär och det blev så enkelt för Sigge att bara låta det vara hans karriär, för han hade mycket annat kul på gång tidigare och hade nog ”lyckats” bra, även utan att behöva associeras så hårt med Alex Schulman.

Å andra sidan kan jag ju konstatera att det inte skett någon jätteexplosion av intellekt inom den svenska mediascenen sen inlägget skrevs heller, så uttalandet är säkert rätt i sak även om det är cringe för mig personligen!
Senast redigerad av zBr9 2026-09-06 kl. 07:26.
Citera
2026-09-06, 09:00
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9

Men det skrevs ju under tiden då Sigge fortfarande var en rolig twittrare och podcasts fortfarande var spännande i Sverige,

Kanske bloggar också rentav! Det var nog tiden då man talade om bloggskalv och bloggosfären , och gänget med Emanuel Karlsten och Mymlan sågs som framtidsnamnen på Twitter …

Twitter överlag. Svenska Twitter iaf. Det var verkligen en ankdamm för svenska journalister! Ett akvarium kända och halvkända skribenter och tidningsfolk simmade omkring i och var polare där vanlisars roll var att sitta och titta på festen på avstånd liksom .

Det positiva i nuläget är att det iaf inte finns nåt visst socialt medium som mediasverige gemensamt beslutat sig ha firmafest i och ”ta på allvar” . Råder viss brist på konsensus Kring det digitala nu.
Senast redigerad av swimp78 2026-09-06 kl. 09:05.
Citera
2026-09-06, 11:19
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Kanske bloggar också rentav! Det var nog tiden då man talade om bloggskalv och bloggosfären , och gänget med Emanuel Karlsten och Mymlan sågs som framtidsnamnen på Twitter …

Twitter överlag. Svenska Twitter iaf. Det var verkligen en ankdamm för svenska journalister! Ett akvarium kända och halvkända skribenter och tidningsfolk simmade omkring i och var polare där vanlisars roll var att sitta och titta på festen på avstånd liksom .

Det positiva i nuläget är att det iaf inte finns nåt visst socialt medium som mediasverige gemensamt beslutat sig ha firmafest i och ”ta på allvar” . Råder viss brist på konsensus Kring det digitala nu.

Sigge skrev ju böcker också, det verkar folk ha glömt. Själv har jag aldrig lyssnat en sekund på hans och tandtrollet Schulmans podd, men Det är 1988… och Vargnåntingnånting läste jag för tjugo år sen. Han är en ganska bra berättare, Eklund. Antar att folk såg potential i honom även som skitpratare i webbradioform?

Twitter. Pust.
Citera
2026-09-11, 00:55
Medlem
otellos avatar
Herregud vilken häxa Amanda Schulman tycks vara. Alex borde kunna hitta någon mycket bättre.
Citera
2026-09-15, 05:50
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Någon som vet i vilket avsnitt de diskuterar och har roligt kring Anette Kullenbergs sågning av Per Nuders självbiografi?

Minns att Alex och Sigge hade jävligt roligt åt det där, med träffsäkra tolkningar/spaningar.

Edit: Såg nu att det var episod 363, Siameskonflikt. Perfekt, det blir till att lyssna.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2026-09-15 kl. 06:01.
Citera
2026-09-16, 13:01
Medlem
I ett par veckor gammalt avsnitt påstår Schulman att han aldrig tågluffat men jag är nästan säker på att han har påstått ty han HAR gjort det. Italien kanske? Kan någon bekräfta?
Citera
2026-09-16, 15:39
Medlem
differentdayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
I ett par veckor gammalt avsnitt påstår Schulman att han aldrig tågluffat men jag är nästan säker på att han har påstått ty han HAR gjort det. Italien kanske? Kan någon bekräfta?

Han ljuger och skarvar ju om var och varannan sak - så du ska nog inte lägga för mycket vikt vid vad som verkligen är sant och inte.
Citera
2026-09-18, 09:30
Medlem
Ni som oros anmäler Schulman är guld värda han är värd all skit i världen riktigt jävla äckel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in