2026-03-06, 11:51
Medlem
Mikaelias avatar
Poddens kvalitet har sakta men säkert sjunkit genom årens lopp. Podme som är Aftonbladets podmedie hade en del intressanta poddar de första åren efter lanseringen, men nuförtiden är det mest meningslöst skit som ligger där och då passar nog Alex och Sigges pod där med tanke på hur den utvecklats.
Citera
2026-03-06, 12:26
Medlem
graventhulmars avatar
Detta blir nog spiken i kistan för podden. Lyssnar man bara på A&S är ännu ett abonnemang på en hunka i månaden för mycket att begära för en podd som känts mer och mer oinspirerad på sistone. Alex har till och med öppet erkänt att de själva är helt ointresserade av podden, och bara är ute efter pengar till sådant de faktiskt gillar att göra. Och det ska folk betala för? Nej, läser man kommentarerna på Facebook ser man att lyssnarna nu lämnar skeppet.

Det här systemet hade kunnat funka om gratisavsnittet med reklam inte kom ut en hel månad senare, så innehållet redan hunnit ruttna vid det laget.
Citera
2026-03-06, 12:45
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graventhulmar
Detta blir nog spiken i kistan för podden. Lyssnar man bara på A&S är ännu ett abonnemang på en hunka i månaden för mycket att begära för en podd som känts mer och mer oinspirerad på sistone. Alex har till och med öppet erkänt att de själva är helt ointresserade av podden, och bara är ute efter pengar till sådant de faktiskt gillar att göra. Och det ska folk betala för? Nej, läser man kommentarerna på Facebook ser man att lyssnarna nu lämnar skeppet.

Det här systemet hade kunnat funka om gratisavsnittet med reklam inte kom ut en hel månad senare, så innehållet redan hunnit ruttna vid det laget.
Såg den där intervjun där han öppet sa att podden bara var en kassako. Även om man fattat att det är så, så är det ändå tråkigt att han så känslokallt säger det rakt ut.

Känslan är att detta är början på slutet, och flytten till PodMe är nog deras sätt att mjölka de sista dropparna ur podden.
Citera
2026-03-06, 17:58
Medlem
DogsDAmours avatar
Någon som har koll på om det går att ladda ned podden som mp3 från typ Pirate Bay (eller någon annan torrentsida) samma dag den släpps?
Självklart ska inte jag göra det och uppmuntrar ingen att göra det heller. Frågar dessutom åt en kompis (givetvis)....
Citera
2026-03-06, 20:09
Medlem
Vet inte om jag ska skämmas. Men har nog lyssnat på samtliga avsnitt sedan starten. Nu är det slut. Ska erkännas att reklamen snabbspolats samt en del Sigge segment.

Top 10 ?

Nä det får bli Top 3

1. Musk
2. Hundliv
3. Ja harå

Fyll gärna på så vi får en top 10.

Tack Alex och Sigge.
Citera
2026-03-07, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BartMancuso
Vet inte om jag ska skämmas. Men har nog lyssnat på samtliga avsnitt sedan starten. Nu är det slut. Ska erkännas att reklamen snabbspolats samt en del Sigge segment.

Top 10 ?

Nä det får bli Top 3

1. Musk
2. Hundliv
3. Ja harå

Fyll gärna på så vi får en top 10.

Tack Alex och Sigge.

Känns nästan skönt att bli av med dom, senaste året har lyssnat mer pga pliktkänsla än uppskattning.

1. Pang Nyqvist
2. Hundliv
3. Alla gånger Alex steker Sigge
Citera
2026-03-07, 18:21
Medlem
Så, kan vi låta detta luftslott dö sin naturliga död nu, så ingen hänger på med till podme.
Citera
2026-03-07, 18:56
Medlem
patriss avatar
Vilken snålkuk Sigge är. Ingen begravning för sin egna morsa för att han "inte tror på begravningar".

Så egoistisk och självcentrerad människa. Dom hade ett segment om hur han alltid duckade att betala - och att han aldrig bjöd på middag.

Tror han sörjer det där nedbrunna hemmet mer än sin egna mors död.
Citera
2026-03-08, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patris
Vilken snålkuk Sigge är. Ingen begravning för sin egna morsa för att han "inte tror på begravningar".

Så egoistisk och självcentrerad människa. Dom hade ett segment om hur han alltid duckade att betala - och att han aldrig bjöd på middag.

Tror han sörjer det där nedbrunna hemmet mer än sin egna mors död.
Riktigt vidrig människa den där Sigge. Podden var bra för 5–10 år sedan, men tur att den läggs ned nu. Han får nog flytta hem till Sverige när podden försvinner. En 50-åring som frivilligt flyttar till en stad som New York utan anledningar som jobb osv är det nog något fel i huvudet på.
Citera
2026-03-08, 13:05
Medlem
Inledningen i senaste podden, där dom skulle berätta om flytten till PodMe och anledningar till denna - vad VAR det?

Som två maskar som krälade i stoftet. Ursäktande, infantiliserande och allmänt intellektuellt oärligt. Ytterligt märkligt. Stå för det bara.

Sen i segmentet efteråt när dom snackar om recensionen där skribenten skrivit om att hen upplever att dom lämnade snabbt som fan efter showen. "Som att inte Gardell och Pernilla Wahlgren också vill tjäna pengar". Va? Poängen var att ni utstrålar förakt mot er publik.

Lyssnar på denna pod till och från när jag har lyssnat slut på alla andra, men har retat mig mer och på hur ryggradslösa dom verkar. Vänder och vrider på allt för att slippa ta ansvar.

"Vänta här, hur är det nu igen? Lyssnar jag på en podd eller är jag mottagande part i en telemarketing-scam?"

Vi är ett steg ifrån att Sigge börjar utge sig för att vara en nigeriansk prins som behöver vår ekonomiska hjälp för att låsa upp sitt arv liksom.
Citera
2026-03-08, 18:16
Medlem
Hor-Ullas avatar
Tråkigt att dom hamnar bakom en betalvägg, men då får man väl börja hitta andra poddar. Mycket kan jag betala för, men poddar är inte något av det.

Förstod dock inte en sak, om avsnitten kommer släppas efter 4 veckor så är det väl bara vänta 4 veckor så rullar det på som vanligt förutom att ämnena är en månad gammal?
Citera
2026-03-09, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Tråkigt att dom hamnar bakom en betalvägg, men då får man väl börja hitta andra poddar. Mycket kan jag betala för, men poddar är inte något av det.

Förstod dock inte en sak, om avsnitten kommer släppas efter 4 veckor så är det väl bara vänta 4 veckor så rullar det på som vanligt förutom att ämnena är en månad gammal?

Precis så sa de ju. Bara att lyssna på med reklam och en månad gammalt material. Inget problem som jag ser det.

Vad jag däremot inte förstod var varför podme skulle vara en förutsättning för att podden skulle vara kvar. Varför det? För dåligt betalt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in