Igår, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Precis så sa de ju. Bara att lyssna på med reklam och en månad gammalt material. Inget problem som jag ser det.

Vad jag däremot inte förstod var varför podme skulle vara en förutsättning för att podden skulle vara kvar. Varför det? För dåligt betalt?

sveriges besatthet av att ha podbolag som ger ut poddar är obegripligt. skaffa bara en patreon? podme, acast, perfect day osv är det värsta jag vet
Citera
Idag, 05:16
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Precis så sa de ju. Bara att lyssna på med reklam och en månad gammalt material. Inget problem som jag ser det.

Vad jag däremot inte förstod var varför podme skulle vara en förutsättning för att podden skulle vara kvar. Varför det? För dåligt betalt?

Alex har ju själv sagt att podden är hans största inkomstkälla:

https://www.filmtopp.se/nyhet/starka-reaktioner-efter-alex-schulmans-harda-ord-om-podden-bara-en-kassako

Citat:
De allra flesta gångerna känns det som en enda lång leda bara, 

Kort och gott så gör han och Sigge podden enbart för pengar (inget fel med det) så förutsättningen han pratar om är väl att dom får mer pengar hos Podme. Amanda är väl dyr i drift och pengarna ska in
Citera
Idag, 15:01
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Tråkigt att dom hamnar bakom en betalvägg, men då får man väl börja hitta andra poddar. Mycket kan jag betala för, men poddar är inte något av det.

Förstod dock inte en sak, om avsnitten kommer släppas efter 4 veckor så är det väl bara vänta 4 veckor så rullar det på som vanligt förutom att ämnena är en månad gammal?

Jag betalar heller aldrig för poddar. Poddar är ett lagom spännande tidsfördriv man har medans man kör bil från A till B, men några direkta pengar är det knappast värt.

Har lyssnat varje vecka på A&S och gillat det, men kommer förmodligen inte lyssna på en månad gamla avsnitt. Ofta är det ju veckoaktuella ämnen som tas upp och bjuder på de mest intressanta spaningarna. De tar säkert upp Zoegas dumma kaffeburk i nästa avsnitt. Orkar inte lyssna på det om månad när ingen bryr sig längre eller spaningarna är totalt utdaterade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in